besplatne karte
ESPRESO VAS VODI U POZORIŠTE NA TERAZIJAMA: Poklanjamo karte za Zonu Zamfirovu, Mister Dolar i Neki to vole vruće
Tri popularne predstave od 23. oktobra do 1. decembra
Poklanjamo po dve karte za svaku od sledećih predstava:
- MISTER DOLAR, 23.11. u 19.30 (petak)
- ZONA ZAMFIROVA, 24.11 u 19.30 (subota)
- NEKI TO VOLE VRUĆE, 25.11. u 19:30 (nedelja)
- ZONA ZAMFIROVA, 01.12 U 19:30 (subota)
Prva 4 čitaoca koji ostave komentar na ovom Facebook postu i jave nam se u inbox facebook stranice Espreso Kultura, sa napomenom za koju predstavu se javljaju, uz puno ime i prezime, dobijaju dve karte!
MISTER DOLAR:
Da li je moguće da se od vremena kada je Branislav Nušić napisao MISTER DOLARA ništa bitno nije dogodilo u društvu u kome je sve podređeno materijalnim interesima u čemu ugled, poštenje i moral ne znače gotovo ništa?
Prikazujući živopisnu galeriju mračnih tipova, skorojevića i lažnih buržuja koji sa lakovernošću prouzrokovanom njihovom vlastitom pohlepom i požudom, stvaraju lažnog idola, kao da smo posegli za jednom od brojnih afera kojima smo zapljusnuti u višedecenijskom stvaranju moderne države.
Nama je pripala uloga da se, posredstvom nekih zavodljivijih stvari, muzike i koreografije, nađemo na vetrometini igre prepoznavanja, na “putu u visoko društvo”.
ZONA ZAMFIROVA
Junaci Stevana Sremca i njihovi međusobni odnosi „izvedeni“ su na scenu upravo na način koji podrazumeva stil pozorišta kao što je mjuzikl. Pri tom, osnovna ideja kojom se rukovodio autorski tim predvođen Kokanom Mladenovićem, sa kojim smo pre početka rada postigli punu saglasnost, jeste neke vrsta otklona od stereotipne interpetacije ove, ako to nije pretenciozno kazati, naše verzije Romea i Julije.
Na prvom mestu otklon je napravljen na nivou same priče. Najpre je obuhvaćen društveni kontekst ondašnje tek oslobođene Srbije izašle iz feudalnog načina života. Potom su snažno zaoštreni odnosi između klase bogataša koju simbolizuje Hadži Zamfir i nižih socijalnih slojeva društva, sitnih zanatlija i malih privrednika koje predvodi neobuzdani Mane. Drugo, bekstvo od stereotipa izraženo je i u muzici koja ne beži od foklora ali je neočekivana i u aranžmanu i osnovnom stilskom opredeljenju. Treće, u Pozorištu na Terazijama ovaj put je na nivou igre i plesa implementiran step koji nije bio preterano zastupljen u dosadašnjim koreografskim rešenjima.
I na kraju kao najvažnije jeste glumačka igra našeg ansambla pojačanog dragim gostima koji svi zajedno, efektno objedinjuju i mire na najlepši način sve elemente našeg pristupa ovoj temi i ovom knjževnom delu. Uvereni smo da smo upravo ovakvim pristupom odbranili puni smisao i sve razloge rada ove predstave.
NEKI TO VOLE VRUĆE
Za ovu, najduže igranu predstavu na repertoaru Pozorišta na Terazijama, glavni ”krivac” je, razume se, njen reditelj, Soja Jovanović, koja je imala smelosti i velemajstorskog umeća da se nakon istoimenog filmskog hita i Brodveja, uspešno upusti u realizaciju ”Neki to vole vruće” i na domaćoj sceni. U priči o dvojici muzičara koji se, zarad posla, preoblače u žene, o plavuši iz bajke što sanja ”milionera”, i o stvarnom milioneru koji se zaljubljuje u muškarca, ispričana je, zapravo, priča o trijumfu ljubavi i lepote. Najbolja potpora tom holivudskom ”sižeu” jesu glamurozna scenografija i kostim, odlični muzički aranžmani i koreografija, te istančan osećaj za komiku protagonista komada…
BONUS VIDEO: HATE POETRY: Brankica Stanković i Idro Seferi
(Espreso.co.rs)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!