džez vizije
Šta ćemo gledati i slušati na 33. Beogradskom džez festivalu? (VIDEO)
Mekaslinov zvuk je uvek avangardan i iznenađujuć, ali komunikativan i prihvatljiv najširoj publici, što je svakako formula uspeha nove generacije džez umetnika. Najnoviji, upravo objavljeni album „Beyond Now“, njegov je komentar upravo na iskustvo sviranja sa jednim od najvećih pop umetnika svih vremena, Dejvidom Bouvijem, i još jedan dokaz da se bogato nasleđe alternativnog roka spojilo sa džezom da stvori novu fuziju primerenu ovom vremenu.
Jan Lundgren je jedno od najvećih evropskih imena kad je u pitanju džez klavir, ali je kao takav prepoznat tek relativno skoro, posle bogate karijere koja obuhvata pojavljivanje na oko 50 albuma. Kao novi klasik, dao je savremenom džezu unutrašnju eleganciju utemeljenu u emotivnom bogatstvu, uz prepoznatljivu suptilnu virtuoznost.
Treće veličanstveno ime švedske scene, posle Esbjorna Svensona i Bobo Stensona, koje smo već predstavili na Beogradskom džez festivalu, donosi sa sobom projekat grandizonog zamaha koji objašnjava poreklo skandinavske džez muzike i njenu duboku povezanost sa tamošnjim folkom. Album „The Ystad Concert: Tribute To Jan Johansson“ predstavlja omaž švedskoj džez muzici, kroz upoznavanje sa stvaralaštvom njenog oca, legendarnog pijaniste i kompozitora Jana Johansena, čiji pravi naslednik je upravo Lundgren.