Galerija Artget
JNA, Tehno, NATO, Turbofolk: Devedesete kroz objektiv Srđana Veljovića (FOTO)
Izložba fotografija "Devedesete" Srđana Veljovića otvara se večeras u Galeriji "Artget" Kulturnog centra Beograda. Foto-projekat "Devedesete" nastajao je u periodu vladavine Slobodana Miloševića, od 1987. godine (tj. od Osme sednice CK SKS, koja se može smatrati uvodom u kasniji raspad Jugoslavije), pa sve do 2000. godine i potonje političke promene i tranzicije.
OK, znate da Espreso ima aplikaciju. Niste znali da je od danas još bolja!
To je prva izložba u selekciji umetničkih direktora Galerije "Artget" u 2017. godini, istoričara umetnosti Slađane Petrović Varagić i Miroslava Karića.
Veljovićev fotografski rad, sagledan u celini, ima formu specifičnog vizuelnog istraživanja, upotpunjenog autorovim promišljanjem i samog medija fotografije odnosno značaja, moći, potencijala koji fotografija ima kao dokument i kao umetnički izraz u interpretacijama i razumevanjima društvenih realnosti.
- Posmatrajući ih iz perspektive 2017. godine, čini mi se da te fotografije spram tadašnje stvarnosti imaju manje dokumentaran, svedočeći odnos. Njima se više dokumentuje želja i napor za uspostavljanjem prostora normalnosti i slobode. To se moglo postići samo malim aktima subverzije, simboličkim činovima koji imaju sporedan, poprečan položaj spram prećutanog, nikad ispričanog narativa devedsetih - kaže Veljović.
Okosnicu ove izložbe čine fotografije vezane za kontekst vojske, razvrstane u dve grupe: prva iz perioda od 1987/1988. godine, period JNA, i potonja, iz 1999. godine, rat protiv NATO.
Prostor između ta dva momenta zauzimaju predstave situacija ispoljavanja društvenosti, subjektivnosti: slučaj kluba "Industrija" - tehno-potkultura u Srbiji, splav "Lukas" - turbofolk, ulična akcija Saše Markovića Mikroba "Žudnja za životom", Vilhelm Rajh, nedeljna spontana okupljanja - narodna veselja na Kalemegdanu.
(Espreso.co.rs / Agencije)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!