nove tehnologije
PRIČALI STE O NEČEMU I ODMAH VAM JE ISKOČILA REKLAMA ZA TO? Ovo je svima JEZIVO - a evo kako se događa
Ne prisluškuju vam glas, ali prate sve što radite onlajn- kaže Pariša
Oglašavanje na internetu sve je popularniji vid reklamiranja.
Za razliku od ranijih formata, kao što su televizije, oglasi u novinama ili plakati, oglašavanje na internetu omogućuje tačno targetiranje odnosno obraćanje tačno određenoj publici.
Tako se često događa da vam, nakon što ste jednom guglali neki proizvod, idućih dana iskaču oglasi vezani baš za taj proizvod. Mnogi ljudi kazaće da im je određeni proizvod počeo iskakati i nakon samog razgovora.
"Pričala sam pre neki dan sa prijateljicom o tome da bih htela da kupim novi kaput. Niti sam ga pretraživala na internetu, niti sam dotad šetala po radnjama u potrazi za njim, a sutradan su mi na mobilnom počele iskakati reklame o kaputima na sniženju. Kako je to moguće? Imam osećaj kao da me neko uhodi", kaže jedna od čitateljki Šibenskog portala.
Nije jedina u tome. Mnogi su uvereni da ih vlastiti mobilni telefon prisluškuje.
Šibenski haker Denis Periša objašnjava o čemu se radi.
"Sve informacije iz bilo kakvih vaših razgovora, pretraživanja ili aplikacija, čak i dejting aplikacija, kasnije se obrađuju i prodaju. To je glavni izvor aplikacijama za koje vi mislite da su besplatne. Ništa nije besplatno", kaže Periša za početak.
Šibenski haker tvrdi kako je ipak morala postojati prethodna radnja vezana uz proizvod kojim je kasnije ‘bombardovana’ na internetu.
"To je kao dežavi. Možda se ne sećate, ali sigurno ste guglali ili je čak izletelo negde pre, a vi ste duže zadržali pogled na tom proizvodu ili kategoriji proizvoda", kaže.
Telefoni vas ne prisluškuju
Periša negira da nas kompjuteri i telefoni prisluškuju.
"Glas ne prisluškuju. Prvo, baterija bi vam se brzo potrošila, drugo, zagrejao bi se telefon, i treće, potrošili biste više megabajta za prenos podataka. Dakle, ne prisluškuju vam glas, ali prate sve što radite onlajn. Sve se to akumulira i kasnije preprodaje kao tržišni ‘tailored-add’. To je danas jednostavno tako i ne treba se bojati", tvrdi Denis Periša kojeg građani zovu i Darkman, a koji je nedavno ugradio ispod kože na dnu palca čip koji mu omogućuje plaćanje računa u prodavnicama i bankama, pamti šifre za otključavanje telefona, vrata i svega ostalog što njegov vlasnik smatra da mu je potrebno.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/Index.hr)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!