VELIKA OPASNOST VREBA INTERNETOM NA DAN ZALJUBLJENIH: Ni po koju cenu ne klikćite na ovo!
"Fišing" imejlovi i veb stranice obično su "prerušeni", podsećaju na stvarne i ohrabruju kosinike da unose svoje lične podatke, Foto: Profimedia

Oprez!

VELIKA OPASNOST VREBA INTERNETOM NA DAN ZALJUBLJENIH: Ni po koju cenu ne klikćite na ovo!

"Fišing" (engl. phishing) je vrsta prevare kod koje kriminalci koriste obmane kako bi došli do korisničkih akreditiva

Objavljeno:

"Fišing" aktivnosti sajber kriminalaca, koji korisnicima nude razne romantične ponude, u porastu su uoči Dana zaljubljenih.

Ukupan broj korisničkih pokušaja da posete lažne veb stranice sa romantičnim temama, koji su otkriveni i blokirani u prvoj polovini februara, više je nego udvostručen u odnosu na isto vreme u 2018. godini, što ukazuje na to da prevaranti samo čekaju na povod za krađu podataka i novca korisnika, saopštavaju stručnjaci kompanije Kaspersky Lab.

"Fišing" (engl. phishing) je vrsta prevare kod koje kriminalci koriste obmane kako bi došli do korisničkih akreditiva: od lozinki do brojeva kreditnih kartica, detalja o bankovnom računu i drugih finansijski bitnih informacija.

"Fišing" imejlovi i veb stranice obično su "prerušeni", podsećaju na stvarne i ohrabruju kosinike da unose svoje lične podatke. Često su podstaknuti dnevnim događajima i vestima, bilo da se radi o nekom sportskom događaju ili praznicima, među kojima Dan zaljubljenih nije izuzetak.

Ukupan broj korisnika koji su pokušali da posete lažne veb sajtove, čiji su pokušaji otkriveni i blokirani do 14. februara drastično je skočio: sa preko dva miliona u 2018. godini, na više od 4,3 miliona u ovoj. Prema statistikama, najpogođenije zemlje su Brazil (više od 6,4% udela u detekciji), Portugal (više od 5,8%) i Venecuela (5,5%). Slede Grčka (5,3%) i Španija (5,1%).

Analiza poslatih imejlova pokazala je da je fokus kriminalaca bio na poklonima koji se unapred poručuju preko interneta i lekovima za potenciju, što pokazuje da je u pitanju zamka koja privlači korisnike da podele svoje podatke u želji da udovolje najmilijima.

"Naše istraživanje je pokazalo da ne postoji razlika između 'fišing' aktivnosti koje eksploatišu velike sportske događaje, navode vas na plaćanje lažnih računa ili imaju romantičnu konotaciju. Sve je osmišljeno tako da pokrene emocije korisnika, bilo da se radi o uzbuđenju, stresu ili ljubavi", kaže veb analitičar u kompaniji Kaspersky Lab Andrej Kostin.

Kako sprečiti "fišing"?

"Fišeri" često iskorišćavaju naše emocije. Znaci da neko želi da iskoristi vaša romantična očekivanja uključuju poruke koje zahtevaju trenutnu akciju, traže veliku količinu veoma ličnih i naizgled nevažnih informacija, ili koje jednostavno zvuče previše dobro da bi bile istinite.

Obratite posebnu pažnju na mejlove koji obećavaju "jedinstvene" ponude ili različite proizvode besplatno. Ako poruka dolazi od ljudi ili organizacija koje ne poznajete, ili imaju sumnjive ili neobične adrese, dobro razmislite pre nego što je otvorite.

Nemojte kliktati na linkove sve dok ne budete potpuno sigurni da su legitimni i da počinju sa "https" - posebno kada se od vas traže bilo kakve lične ili finansijske informacije.

Posedujte posebnu bankovnu karticu i račun sa ograničenom novčanom svotom za kupovinu cveća ili rezervacije u restoranima. Ovo će pomoći da izbegnete ozbiljne finansijske gubitke ukoliko dođe do krađe vaših bankovnih podaka.

Koristite pouzdano bezbednosno rešenje sa anti-fišing tehnologijom i bezbednim mogućnostima plaćanja.

BONUS VIDEO:

(Espreso.co.rs/srbijadanas.com)


Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!
counterImg

Espreso.co.rs


Mondo inc.