novo iznenađenje
Očekuje se pad prodaje: Epl ovo nikada nije doživeo! (FOTO)
Kompanija Epl je u poslednjem kvartalu 2015. zabeležila najmanji do sada rast prodaje ajfona od njegova lansiranja 2007. godine. Pri tom je investitore upozorio da se tokom ove godine može po prvi put očekivati i pad prodaje. Pametna kutija za ručak: Uz ovo čudo više nema brige o kalorijama! (FOTO) (VIDEO) (GIF) Američki tehnološki gigant u poslednjem lanjskom tromesečju prodao je ukupno 74,8 miliona ajfona, što je blagi porast u odnosu na isti kvartal godinu dana ranije, kada je prodato 74,5 miliona primeraka tog pametnog telefona. U Eplu najavljuju da će prihodi u sledećem tromesečju biti između 50 i 53 milijarde američkih dolara, što će biti pad u odnosu na 58 milijardi u istom razdoblju godinu dana ranije. Ostvari li se ta najava, bio bi to prvi pad prihoda od izbacivanja ajfona na tržište.
Uprkos usporavanju prodaje ajfona, kojih je prodato nešto manje no što su analitičari očekivali, tromesečje za koje je Epl prezentirao rezultate bilo je rekordno. Prihodi su iznosili 75,9 milijardi dolara, dok je ostvarena dobit u iznosu od 18,4 milijarde. Oba spomenuta iznosa su najveća u istoriji kompanije. Valja napomenuti da je u tom periodu prihodima najviše doprinela prodaja ajfona, s udelom od čak 68 odsto.
Glavni izvršni direktor kompanije Tim Kuk pohvalio se dobrim rezultatima, posebno ističući rekordnu prodaju ajfona, epl voča i epl TV-a. Njegov finansijski direktor Luka Maestri stvari je sagledao nešto realnije pa je upozorio da kompanije posluje u izrazito teškom makroekonomskom okruženju. - Prodaja ajfona će pasti u sledećem kvartalu - rekao je Maestri, ne usuđujući se iznositi prognoze za dalje kvartale. Za predstojeća teža vremena za Epl Maestri je okrivio snažan američki dolar. Tvrdi da je samo zbog toga kompanija ostala kraća za pet milijardi dolara u prihodima.
Istovremeno, na području Kine, Tajvana i Hong Konga, porast prodaje znatno je usporen. Skok je iznosio 14 odsto, što je osetno manje nego 70 procenta rasta u istom razdoblju godinu dana ranije. Pritom valja reći da gotovo četvrtina Eplove prodaje otpada na Kinu, što je više od cele Evrope. Očito je da to tržište i turbulencije s kojima se u poslednje vreme suočava, ostavlja traga i na najvećima. (Espreso.co.rs / B92)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!