![Da li je ovo kraj najpoznatije društvene mreže? FEJSBUK JE U VELIKOM PROBLEMU!](/data/images/2018/03/25/13/350313_fejsbuk-ap-marcio-jose-sanchez_ls.jpg)
OPADA POSETA
Da li je ovo kraj najpoznatije društvene mreže? FEJSBUK JE U VELIKOM PROBLEMU!
Stvari se menjaju.
Mnogi ljudi prebacuju se sa Fejsbuka na zatvorene forume poput Vocapa (WhatsApp) kako bi raspravljali o dnevnim vestima, jer brinu zbog privatnosti, lažnih vesti i "zatrovane atmosfere" u kojoj se odvija diskusija na toj platformi, pokazalo je istraživanje Rojtersovog instituta za studije novinarstva.
Najnoviji Izveštaj o digitalnim vestima Rojtersovog instituta pokazao je da opada upotreba vesti preko Fejsbuka, naročito među mladima, koji se radije okreću Vocapu, Instagramu i Snepčetu.
- Ljudima postaje pomalo dosadan Fejsbuk - rekao je vodeći autor sedmog godišnjeg izveštaja Nik Njuman za Tomson Rojters Fondaciju.
Fejsbuk je i dalje najpopularnija društvena mreža za vesti, sa 36 odsto korisnika protekle nedelje, ali gubi prednost u odnosu na druge aprikacije, naročito od Vocapa, koji je utrostručio popularnost kao izvor vesti u protekle četiri godine za 15 odsto.
Ljudi se bolje osećaju kada "razgovaraju" na zatvorenim platformama u zemljama sa "polarizovanim podelama" i gde može biti opasno da se otvoreno izražavaju politički stavovi, kao što su Malezija i Turska, navodi se u studiji.
Ispitanici su rekli da često nalaze priče na Fejsbuku i Tviteru i prosleđuju ih na grupe na Vocapu radi diskusije u okviru manjeg kruga prijatelja.
![Mladi sve više na Tviteru, Instagramu, Vocapu i Snepčetu](/data/images/2018/04/19/17/360639_fejsbuk01-reuter-dado-ruvic_ff.jpg?ver=1529149733)
Iako se veći deo pada interesa za Fejsbuk pripisuje promenjenim algoritmima, koji kao prioritet stavljaju interakcije sa prijateljima i porodicom, poverenje takođe predstavlja veliki problem. Samo 23 odsto od 74.000 ljudi, ispitanih u 37 zemalja, reklo je da veruje vestima na društvenim medijima, u odnosu na 44 odsto onih koji generalno veruju vestima, prenosi Rojters.
Sve više ljudi plaća da bi imalo pristup vestima na internetu u pojedinim zemljama, a da je taj broj dostigao 30 odsto u Norveškoj, gde se donacije takođe pojavljuju kao alternativna strategija, pokazuje studija Rojtersovog instituta, koju je finansirala Tomson Rojters Fondacija.
(Espreso.co.rs / Srbijadanas.com)
BONUS VIDEO: JEDNE ODUŠEVLJAVA, DRUGE STRAŠNO PLAŠI! Kakva osećanja ovaj robot budi kod vas?
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!