iz ličnog ugla
NOVI SPOT RAMBA AMADEUSA: Ovo je posvećeno balkanskim sveznalicama i stručnjacima opšte prakse, prepoznaće se sami
Juče je Svjetski mega car objavio novu pesmu "Serator"
Otkako se pojavio na sceni još davnih osamdesetih, Rambo Amadeus je postao popularan ne samo kao kvalitetan muzičar (što nesumnjivo jeste), već još i više kao gorko-duhoviti tumač naše stvarnosti čije se reči i pesme citiraju u različitim kontekstima, kao svojevrsne "narodne mudrosti". U antologijama će ostati njegova kovanica "turbo-folk" za žanr koji je obeležio devedesete godine prošlog veka u Srbiji. Poslednjih godina često se citira njegova izjava: "Nacionalizam je tema za one do 300 evra prihoda mesečno..." kao lucidan presek načina se prepliću imovinsko stanje i doživljaj naše lične i društvene stvarnosti.
Juče je Rambo Amadeus objavio novu pesmu "Serator", čiji će domet verovatno prevaziđi radiofonični karakter same muzike, i koja se kreće u domenu očekivanih Rambovih stilskih rešenja (pitki fank-pop-rok). No sa druge strane, on je već visoko postavio lestvicu očekivanja kod pratilaca njegovog lika i dela. Odavno nije dovoljno da pesma bude tek pevljiva i zabavna, pa ni da bude samo "provokativna". Jer Rambo Amadeus je umetnik koji ume da oštro i posprdno, a hirurški precizno, demistifikuje naše mentalitetske falinke na način koji je svakome jasan i razumljiv. To je već učinio toliko puta, da se možemo - kao kolektiv - osetiti potpuno ogoljeni. Ili još uvek ne?
Po svojim ciljevima i dometima, "Serator" je srpski pandan hitu "Kako to" hrvatskog repera Vojka Vrućine, utoliko što pogađa u srce svakog balkanskog zgubidana, onog kome su svi drugi krivi što nije uspeo u životu (kod Vojka), i onog koji sve zna bolje od drugih (kod Ramba). To su dva lica jednog te istog Balkanca, inertnog anti-heroja koji nije spreman na vlastito preispitivanje i mukotrpan rad ne bi li promenio svoju (luzersku) životnu poziciju.
No Rambo ne bi bio Rambo da ne ide korak dalje. Antonije Pušić je napravio spot u formatu video igrice u kome glavni junak vrši veliku nuždu prvo po glavama ljudi i životinja, te polako prelazi nivoe igrice i dolazi na svetsku scenu (sve do Trampa i Mona Lize) da bi u nadrealnom obrtu stigao i do kosmosa, odakle ispaljuje svoj izmet poput municije borbenog svemirskog broda. Kako i sam kaže u opisu spota, traže se partneri koji bi radili na razvoju čitave igrice sa pomenutom tematikom. Ako je realizuje, to bi sigurno bilo interesantno delo multimedijalne umetnosti, koje istovremeno provocira i podmuklo se podvlači pod kožu novim gejmerskim i jutjub generacijama.
Naravno, i spot i tekst pesme imaju niz prvoloptaških provokacija (izmet, strip-golotinja, brutalno sprdanje s javnim ličnostima i fiktivnim likovima iz svetske kulturne baštine, pominjanje reči "seri" i njenih derivata na više načina...), kojima bi globalni pandan verovatno bila animirana serija South Park. No Rambo uspešno kontekstualizuje ove elemente temom koja najdirektnije moguće puca na balkanski mentalitet, zabada prst u oko svakom dokoličaru ispred prodavnice, ili ako ćemo savremenije - onom koji neumorno ostavlja komentare u tekstovima na netu, ili na društvenim mrežama, na sve moguće teme.
Domet pesme je potencijalno širok (već je imala preko 200 šerova na fejsu, u trenutku kucanja ovog teksta), realizacija jasna i u duhu vremena, a moguće je da će dobiti i svoj multimedijalni nastavak kroz igricu. Dok čitamo ovaj tekst, na desetine "seratora" koje Rambo pominje već je pogledalo video i verovatno se oglasilo putem društvenih mreža ili komentara, dajući "organski" nastavak izvornom delu i dalje ga razrađujući, tvoreći svojevrsni "ongoing" online performans na zadatu temu. Malo li je za pitku pesmicu od nepuna četiri minuta?
BONUS VIDEO: NAŠ POSAO JE DA DECU UČIMO DA VOLE BALET: Kineski baletski pedagog Geng Weijie o igri, Srbiji, Aji Jung...
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!