najava
BAD MUSIC BOOGALOO #3 u Domu omladine Beograda
U petak 21. i subotu 22. juna održaće se treći po redu Bad Music Boogaloo. Ovaj put mesto održavanje biće Dom omladine
Obe večeri predstaviće se po dva benda - 21. juna Zerodent iz Australije i The Yawpers iz SAD, a 22. The Darts i James Chance & The Contortions iz SAD.
Zerodent su punk, post punk i new wave sastav iz Perta. Formirani su 2015. Prvi album izlazi im 2016. za Alien Snatch Records, a iste godine odlaze na američku turneju u okviru koje su svirali na Goner festivalu u Memfisu. Godinu posle objavljuju singl za američku Almost Ready Records, a prošle godine i drugi album, ponovo za Alien Snatch „Landscapes Of Merriment“.
Zerodent u sećanje vraćaju sve one sjajne pionire punk i new wave zvuka druge polovine 70-tih u Velikoj Britaniji. Pre svih mislimo na sastave poput Warsaw, Buzzcocks i Wire. Zarazne pesme 2 do 3 minuta, par akorda i pevljivi refreni jednostavan je recept za dobru pank pesmu. Zerodent to znaju i nisu bez razloga prvaci Australije u žanru!
Početkom juna dolaze na prvu evropsku turneju, a poslednji koncert održaće upravo prve večeri Bad Music Boogalooa.
Sa 20 i nešto Nate Cook i Jesse Parmet imali su akustični projekat u mestu Boulder, Colorado. Tokom čestih obilazaka denverskih barova u dve akustične gitare izvodili su materijal koji je mahom Cook napisao, a onda su 2011. doveli bubnjara i nazvali se The Yawpers (Pesma o meni, Volt Vitman), već iste godine snimili prvi singl, sledeće samizdat EP, a 2013. se sele u Denver i obilaze SAD beležeći preko 200 nastupa godišnje. Tada objavljuju i ploču sa obradama „Good Songs/Shitty Versions“ gde su svirali pesme Motorhead, Ween, The Coasters, Aerosmith i Elvisa.
Živi nastup na SXSW 2015. raspametio je čelnike čikaške Bloodshot Records i momentalno potpisuju ugovor sa njima da bi se na renomiranoj etiketi pojavili „American Man“ (2015.) i „Boy in a Well“ (2017.). Sredinom aprila ove godine Bloodshot izbacuje novi album „Human Question“.
Denverski trio čine 2 gitare, bubnjevi i 3 vokala. Gitare su najčešće akustične, a glavni vokal je Nate Cook čije glasovne mogućnosti i transformacije zapanjuju. U jednom momentu imate kristalni Roy Orbison tenor, u sledećem strastveno vrišti kao muška Janis Joplin ili dahće kao Lux Interior. The Yawpers sviraju roots rock i punk blues, ali preslušavajući njihov katalog naletećete i na soul, country, indie rock, heavy metal... Kritika je sklona da ih poredi sa The Replacements što je najočitije na upravo izašlom albumu.
The Yawpers stižu na evropsku turneju krajem maja, a u Srbiji debituju u petak, 21. juna @ Bad Music Boogaloo #3!
The Darts su ženska supergrupa koja svira psihodelični garažni rok. Žive na relaciji Finiks-Los Anđeles i čine je četiri devojke od ranije zapažene u bendovima poput The Love Me Nots, The Two Tens, Motobunny, The Dollyrots, The Madcaps...
Okupile su se 2016. i ubrzo snimile dva 10’’ vinila. Jedan se pojavio iste godine, a drugi sledeće. Potom su 2017. objavile i album za londonsku Dirty Water Records „Me.Ow.“, a u međuvremenu i odsvirale prvu evropsku turneju predstavivši se u najboljem svetlu na nekoliko poznatih garažnih festivala.
Četiri zgodne žene obučene u crno poslednjeg majskog dana očekuje izlazak drugog albuma za Alternative Tentacles, izdavačku kuću njihovog prijatelja i saradnika Đela Bijafre iz Dead Kennedys pod nazivom „I Like You But Not Like That“. Par recenzija najavljuju ih kao The Stooges sa mračnim farfisa zvukom, a The Darts dolaze na novu evropsku turneju koju započinju u Beogradu @ Bad Music Boogaloo #3, 22. juna!
U subotu 22. juna u Domu omladine će nastupiti i James Chance & The Contortions. Prosto je neverovatno da se radi o prvom koncertu u Beogradu s obzirom na to da je James Chance proslavljeni predvodnik no wave scene Njujorka krajem 70-tih. Džez improvizacije i pank u jednom kao umetnički izraz protiv etabliranja panka. Umesto uobičajenih rok klišea za koje su optuživali kompletnu pank scenu, no wave bendovi eksperimentisali su sa bukom i atonalnošću godinama pre nego što su se pojavili Swans i Sonic Youth i svakako bili jedni od najvećih uticaja na noise rock predvodnike. Izbegavajući striktne rok žanrove, u muzički izraz ubacili su free jazz i funk. Iako je no wave pokret bio relativno kratkog daha, ostavio je neizbrisiv trag i uticaj na njujoršku muzičku, ali i nezavisnu umetničku scenu.
Sam James Chance svirao je saksofon u Teenage Jesus and The Jerks gde je bila i njegova tadašnja devojka, a još jedna od bitnih njujorških figura tog vremena Lydia Lunch, a potom je napravio The Contortions. Brian Eno je 1978. objavio kompilacijski album na kome se našle četiri no wave grupe: Teenage Jesus and The Jerks, The Contortions, Mars i D.N.A. Album je bio isečen od strane kritike koja, ogrezla u hard roku, nije imala sluha za avangardni eksperiment ove vrste. No vremenom se odijum spram ove ploče istopio i pre nekih 10+ godina album se našao na 65. mestu liste „100 najvećih indie rock albuma ikada“ Blender magazina.
James Chance je nastavio sa The Contortions koji su potom promenili ime u James Chance & The Blacks, te Flaming Demonics, demonstrirajući umeće sjedinjavanja slobodne forme izvođenja Ornettea Colemana uz jaki fank ritam pozajmljen od Jamesa Browna, a sve provučeno kroz pank rok filter.
Ključna figura njujorške avangarde nastupa i dalje sa The Contortions, a u subotu 22. juna sviraće sa njima u Beogradu @ Bad Music Boogaloo #3.
BONUS VIDEO: ANA VUČKOVIĆ DENČIĆ: Svet Jugoslavije je izgubljen i nepovratno u prošlosti (VIDEO)
(Espreso.co.rs)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!