pri kraju mandata
BOBAN JEVTIĆ podneo ostavku na mesto direktora FILMSKOG CENTRA SRBIJE
On je naglasio da je razlog njegove ostavke čisto lične prirode i da je u pitanju poslovna odluka
Boban Jevtić podneo je ostavku na mesto direktora Filmskog centra Srbije, nekoliko meseci pre isteka mandata, zbog, kako je izjavio Tanjugu, prelaska na drugi posao.
"Podneo sam ostavku samo tri-četiri meseca pre isteka mandata. Učinilo mi se da je sada pravi trenutak za tako nešto jer se završavaju svi konkursi i ja svakako nisam želeo da obnavljam mandat. Novi direktor, ko god to bio, treba da dobije šansu da na vreme uđe u taj posao, da se dobro pripremi za sledeću grupu konkursa koja dolazi u septembru", objasnio je Jevtić.
On je naglasio da je razlog njegove ostavke čisto lične prirode i da je u pitanju poslovna odluka.
"Bilo mi je jako lepo ove četiri godine. Mislim da smo uradili mnogo lepih stvari za srpski film i srpsku kinematografiju, ali isto tako mislim da je jedan mandat dovoljan da se time bavim", pojasnio je Jevtić.
Izrazio je nadu da Filmski centar Srbije ostavlja u mnogo boljim uslovima nego što ga je zatekao.
"Kada sam ja došao bila su samo četiri konkursa, sada imamo 27 konkursa. Imamo Media program koji odlično radi i uzimamo između 500 i 700 hiljada evra godišnje za naše produkcije preko Medie. Imamo Eurimaž koji isto tako dobro radi. Postali smo članovi mnogih međunarodnih organizacija kojih ranije nismo bili (FCS je postao jedini pridruženi član Evropske asocijacije filmskih agencija iz našeg regiona, a izvan Evropske unije) i sklopili smo specijalne ugovore sa Kinom, Iranom, Grčkom, Slovenijom i sa Francuskom ćemo verovatno ubrzo kada dođe Makron", istakao je Jevtić.
On je primetio veliki napredak u dokumentarnom filmu i da je Srbija u tome postala vodeća u regionu, podsetivši na IDFA nagradu (pandan Oskaru) koji je Mila Turajlić osvojila za ostvarenje "Druga strana svega".
Tokom Jevtićevog mandata na čelu Filmskog centra Srbije uvedene su i poreske olakšice za strane produkcije i on podseća da na svaki uloženi jedan dinar, Srbiji su se vratila šest dinara.
"Za godinu i po dana Srbija je zaradili oko 50 miliona evra samo od stranih kompanija koje dolaze i snimaju filmove i to je dobra osnova. Srbija je najvitalnija i najkreativnija kinematografija u regionu, država je to prepoznala i sada samo treba da se ide napred", rekao je Jevtić.
Kaže da ima još dosta toga da se uradi, a najvažniji je novi zakon, koji bi trebalo Zakon o kinematografiji da prebaci u Zakon i audiovizuelnim delatnostima.
"Sada smo svedoci da se filmovi više ne gledaju kao ranije, da su i televizijske serije jako važne, da imamo platforme i da nisu samo bioskopi mesta za gledanje filmova i sve to bi trebalo da prepozna jedan zakonski akt i to bi sigurno bio novi podstrek za razvoj srpske kinematografije", istakao je Jevtić.
Zahvaljujući uspostavljanju i održavanju konkursne dinamike od 2015. do 2019. na konkursima FCS-a podržano je ukupno 536 filmskih projekata, publika se u zavidnom broju vratila srpskom filmu o čemu svedoče podaci sa blagajni kada su u pitanju ostvarenja "Južni vetar" (sa više od 700 hiljada gledalaca samo u Srbiji), "Taksi bluz", "Kralj Petar Prvi" i "Balkanska međa" (srpska manjinska koprodukcija), a srpski film je ostvario zapažene rezultate i na najprestižnijim filmskim feštama širom Evrope.
BONUS VIDEO: MARIJA VUKIĆ & SRĐAN GOJKOVIĆ GILE: Kako je nastao prvi dokumentarni film o ELEKTRIČNOM ORGAZMU (VIDEO)
(Espreso.co.rs / Agencije)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!