šta radite, bre?
Marko Bastać: Jeftinije karte i nova vozila prioritet, a ne prazna priča o metrou!
Naš predlog podrazumeva izradu dugoročne strategije razvoja javnog transporta koja će se usvojiti na skupštini i koja će važiti deset godina
Penzioneri i redovni studenti treba da budu oslobođeni plaćanja gradskog prevoza, a za sve ostale putnike treba uvesti jeftinije karte kraćeg trajanja. To znači da umesto karte za 90 minuta vožnje koja košta 89 dinara treba uvesti karte od 45 minuta za 40 dinara.
Povećanjem obima naplate stvorili bi se i uslovi za smanjenje cena karte, što je uz redovnost prevoza na ulicama prioritet svim Beograđanima. Ovo je između ostalog rečeno na današnjoj tribini o javnom gradskom prevozu u organizaciji Grupe građana "Šta radite bre – Marko Bastać".
Istaknuto je da je sistem javnog prevoza zastareo i neefikasan. Zastareo je jer je pravljen u skladu sa merenjima i analizama koje su poslednji put rađene negde krajem prošlog veka. Tada je Beograd izgledao bitno drugačije, imao je velike industrijske komplekse koji su radili ili od 7h do 15h ili po smenama. Danas su neki od industrijskih centara praktično zamrli, a poslovne zgrade na Novom Beogradu su otvorile potpuno nove saobraćajne probleme. Ako ovome dodamo katastrofalnu prosečnu starost vozila koji su na našim ulicama onda je sumorna slika našeg javnog transporta kompletna.
Marko Bastać, nosilac liste “Šta radite bre”, istako je da se kao rešenje na svim izborima građanima obećava metro i da je to još jedna obmana političkih elita.
“Dok su kamere uključene oni se trkaju u kilometrima metroa koji će izgraditi, a pri tom neće da kažu da je za samo jednu liniju metroa potrebno 10 godina. Dakle reč je o još jednom lažnom obećanju. Naš predlog podrazumeva izradu dugoročne strategije razvoja javnog transporta koja će se usvojiti na skupštini i koja će važiti deset godina. U njenu izradu biće uključeni naši najbolji stručnjaci iz oblasti saobraćaja. Samo tako će ovo prestati da bude predizborna tema, a postaće posao koji treba da uradimo da bi građani živeli bolje”, rekao je Bastać.
Problem sa sistemom javnog transporta je vezan i za činjenicu da je Direkcija za javni transport iz budžeta grada u 2016. godini dobila subvenicije od oko 25 milijardi dinara, što je četvrtina gradskog budžeta. Od toga 17,5 milijardi dinara ili negde oko jedne trećini dobili su privatni prevoznici na čijem čelu je preduzeće "ARRIVA LITAS". Privatni prevoznici dakle dobijaju 70 odsto od ukupnih subvencija, a na naše ulice izvezu samo manje od trećine ukupnog broja vozila.
BONUS VIDEO:
(Espreso.co.rs)
Uz Espreso aplikaciju nijedna druga vam neće trebati. Instalirajte i proverite zašto!