TEŠKA BORBA SA VETROM
PILOT "ER SRBIJE" KOJI JE POSTAO HEROJ OPISAO DRAMU NA LONDONSKOM AERODROMU: Bili smo spremni za svaki scenario!
"Samouveren, prvenstveno da to želi. Bez toga, mislim da retko ko proba ovom profesijom da se bavi. I zdravlje", rekao je Marko Otanjac
Za mnoge pilote je, zbog vetra, u subotu bilo nešto izazovnije sletanje na londonski "Hitrou". Kapetan "Er Srbije" Marko Otanjac jedan je od pilota koji je uspeo da prizemlji avion iz prvog pokušaja, a u razgovoru za RTS navodi da je ta vetrovita subota u Londonu bila sasvim uobičajen radni dan, ali da su bili spremni za sve scenarije.
Kapetan "Er Srbije" Marko Otanjac, pilot koji je u otežanim vremenskim uslovima uspeo iz prvog pokušaja da sleti na londonski "Hitrou", naveo je da je sletanje poput ovog sasvim normalno – nešto što rade svakog dana.
Istakao je da je taj dan bio sasvim uobičajen radni dan.
"Jedan od takvih dana u toku godine. Nisu svi baš takvi, ali ima ih godišnje sigurno nekoliko koji su takvi. Nije svaki dan lepo vreme, nije svaki dan ni neki dobar aerodrom, nije na svakom aerodromu isto dugačka pista, nije isto široka. Svaki dan je drugačiji, nosi neke nove izazove. Ovde smo imali problema sa malo jačim vetrom", kazao je Otanjac.
Na pitanje zbog čega su drugi piloti tog dana imali poteškoće, kapetan Otanjac je naveo da ne zna kakvi su standardi u drugim avio-kompanijama.
"Što se naših procedura tiče, mi smo sve ispoštovali i drago mi je da smo odradili stvarno jedan rutinski let, kolega i ja", istakao je pilot "Er Srbije".
Naglasio je da je takvih situacija bilo i da će ih biti.
"To je normalna stvar. Postoji neki limit tog bočnog vetra do kog mi smemo da idemo. Kad god je vreme ispod toga, normalno je da odemo. Postoji određena tehnika sletanja pri takvom vetru. Za svakog profesionalnog pilota, to je neka rutina", objasnio je Marko Otanjac.
"Bili smo spremni za sve scenarije"
Kapetan "Er Srbije" je naveo da su bili spremni za sve scenarije – od kruženja do alternativnog aerodroma i da odluku o tome donosi kapetan.
"Prvo je bitno da imate neki bekap plan. Imali smo goriva dovoljno za sat vremena holdinga iznad Londona i za alternativni aerodrom na kome su bili korektni vremenski uslovi. Taj alternativni aerodrom, po propisima, mora da zadovoljava određene vremenske uslove u momentu našeg sletanja", istakao je Otanjac.
Objasnio je da su pratili vetar i da su se dogovorili šta će u svakoj mogućoj situaciji da urade, započeli prilaz i, kako je naveo, rutinski sleteli. Dodao je da, pošto je za njih sletanje bilo rutinsko, nije očekivao da će neko to prenositi.
Otanjac je istakao da piloti ne čuju aplauze po sletanju i naveo da razume zbog čega je sletanje izazvalo pažnju kod putnika, pošto oni to dožive jednom u toku života, a pilotima je to gotovo svakodnevna situacija.
Kapetan Otanjac je zadužen i za bezbednost u "Er Srbiji". Napomenuo je da je avion mnogo bezbedniji od automobila.
"Vazdušni saobraćaj je ubedljivo najbezbedniji vid saobraćaja. U vazdušnom saobraćaju su sve oko mene kolege piloti. Svi smo školovani i imamo neke standarde kojih se pridržavamo", objasnio je Marko Otanjac.
Naglasio je da su za bezbednost najvažniji organizacija, priprema, posvećenost i znanje, kao i domaći, svetski i kompanijski standardi kojih se piloti pridržavaju, a objasnio je i šta je potrebno da neko bude dobar pilot.
"Samouveren, prvenstveno da to želi. Bez toga, mislim da retko ko proba ovom profesijom da se bavi. I zdravlje", rekao je Marko Otanjac.
(Espreso / RTS)