elektronski potpis
E- uprava uvela novu uslugu: Elektronski potpis na daljinu
Zahvaljujući ovoj tehničkoj mogućnosti komunikacija građana sa javnom upravom će moći da se odvija putem mobilnog telefona i za to više neće biti neophodno korišćenje računara, objašnjeno je na prezentaciji.
U Kancelariji za informacione tehnologije i eUpravu danas je predstavljena nova usluga koja omogućava kreiranje elektronskog potpisa na daljinu tj. u klaudu.
Zahvaljujući ovoj tehničkoj mogućnosti komunikacija građana sa javnom upravom će moći da se odvija putem mobilnog telefona i za to više neće biti neophodno korišćenje računara, objašnjeno je na prezentaciji.
Novi potpis donosi olakšice
Ministarka trgovine, turizma i telekomunikacija Tatjana Matić, koja je prisustvovala prezentaciji izjavila je da novi potpis donosi olakšice kako administrativnom sistemu tako i građanima.
- Ovo je nastavak izuzetno značajne tehnološke evolucije na našem putu digitalizacije kojim idemo brzo i sigurno i on građanima koji koriste kvalifikovane elektronske sertifikate omogućava da besplatno upotrebljavaju elektronski potpis - rekla je ona.
Naglasila je da smo se u vremenu pandemije uverili u prednosti digitalizacije i elektronskog poslovanja i da će Srbija nastaviti sa modernizacijom u ovoj oblasti.
Direktor Kancelarije za IT i eUpravu Mihailo Jovanović je pojasnio da elektronski potpis na daljinu, tj. u klaudu predstavlja elektronski sertifikat za kvalifikovano elektronsko poslovanje na daljinu koji se čuva u državnom data centru.
Potpuno besplatno
- Svaki građanin koji ima mobilnu aplikaciju ConsentIT ili kvalifikovani elektronski sertifikat na smart kartici ili USB tokenu može sam sebi da generiše elektronski potpis u klaudu potpuno besplatno - naveo je on.
Dodao je da se parametri za aktivaciju ConsentID mobilne aplikacije izdaju besplatno na 1.069 šaltera pošta, jedinica lokalnih samouprava i lokalnih poreskih administracija, kao i dve komercijalne banke.
(Espreso/24sedam)