KILOMETRAŽA
SMANJENE GUŽVE KROZ ČAČAK, SADA VOZAČI MOGU DA ODAHNU: Ovako su MODERNE SAOBRAĆAJNICE uticale na SAOBRAĆAJ
Ovih jedanaest kilometara auto-puta oko Čačka samo su još jedan deo na trasi buduće saobraćajnice ka Južnom Jadranu
Oni koji putuju ka Požegi, Užicu i Zlatiboru, od nedelje umesto u Preljini, sa auto-puta "Miloš Veliki" isključuju se u Pakovraću. Smanjene su gužve kroz Čačak, a novim kilometrima moderne saobraćajnice raduju se i privrednici zapadne Srbije.
Obilaznicom oko Čačka od Preljine do Pakovraća putuje se dvostruko duže nego novom deonicom auto-puta, iako je kilometraža gotovo ista.
O značaju auto-puta "Miloš Veliki" najviše govori podatak da je prošle godine zabeleženo skoro dva miliona korisnika više nego 2020.
"To je porast od preko 34 procenta i to nam ukazuje da su naši sugrađani prepoznali prednost korišćenja auto-puta. Kada to kažem, pre svega, mislim na bezbednost učesnika u saobraćaju", kaže Saša Savić, šef odseka naplate putarine.
Tranzitni teretni saobraćaj preusmeren je na novu deonicu auto-puta, bez gužve i čekanja na semaforima. Saobraćajno rasterećenje olakšava i rad čačanskih privrednika čije su hale i firme uz obilazni put.
"U značajnoj meri smo poboljšali našu operativnost i smanjili operativne troškove čekanja kako na naplatnim rampama tako i na ulasku u naše firme. Ubrzali smo protok naših roba, kamiona i drugih manipulativnih vozila i u tom smislu postali smo konkurentniji na tržištu", rekao je Vladimir Krstić, predsednik Foruma privrednika.
Ovih jedanaest kilometara auto-puta oko Čačka samo su još jedan deo na trasi buduće saobraćajnice ka Južnom Jadranu.
"Idemo ka Požegi, idemo ofanzivno i očekujem da ćemo u narednih godinu dana kompletno završiti ovaj projekat od Preljine do Požege", kaže Tomislav Momirović, ministar saobraćaja.
Do Požege se grade zahtevni objekti, najduži tuneli, kojima će kroz planine put spojiti prestonicu sa zapadnom Srbijom.
(Espreso / Rts)