Kućni ljubimci, Foto: Profimedia

unosan posao

OVAJ POSAO JE KRENUO DA CVETA DOK SE KOMPANIJE ZATVARAJU: U Srbiji se od kućnih ljubimaca VRTE MILIONI

O tome koliko je unosan posao govore i podaci jedne srpske kompanije koja se bavi proizvodnjom hrane za životinje, a koja je uspela u 2020. godini da prometuje čak 64,8 miliona evra.

Objavljeno: 01.02.2022. 15:46h

Industrija kućnih ljubimaca nije više unosna samo po svetu, već i u Srbiji gde se u novije vreme pokazalo da građani ovde jednostavno ne štede. Svako ko se bavi biznisom, a da je pri tom vezan za negu, brigu ili prehranu kućnih ljubimaca može da obrne milione.

O tome koliko je unosan posao govore i podaci jedne srpske kompanije koja se bavi proizvodnjom hrane za životinje, a koja je uspela u 2020. godini da prometuje čak 64,8 miliona evra.

Podsetimo u Americi se godišnje troši preko 100 milijardi dolara na kućne ljubimce, što je približno 300 dolara po glavi stanovnika. U Srbiji je to mnogo manje, procenjuje se oko 200 miliona evra godišnje, ali imajući u vidu rastući trend, ova brojka vrlo lako bi mogla da bude uskoro i veća.

FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia

Kućni ljubimci danas su u mnogim domovima i u našoj zemlji postali pravi članovi porodice. Građani ne žale ni na hranu, niti na njihovo ulepšavanje i negu, ali ništa manji nisu ni troškovi veterinara koji nam tvrde da im se ljubimci dovode za svaku sitnicu, a da to sve košta. Procene su da jedan recimo maltezer mesečno u proseku košta oko 3.000 dinara. Samo hrana čini oko 60 odsto ukupnog troška. Ostalo ide na veterinara, smeštaj, negu, opremu...

Tako su danas praktično, veterinari koji su nekada lečili životinje, postali pravi specijalisti, od zubara, preko oftamologa do psihologa.

-Posao bukvalno cveta. Zbog gužve radimo na zakazivanje. Vlasnici ne žale novac, plaćaju i redovnu vakcinaciju i preglede, a ukoliko procene da ljubimcima nije dobro, dolazak praktično podrazumevaju. Posao nam raste iz godinu u godinu, a primetan je i rast broja kućnih ljubimaca - kažu nam u jednoj beogradskoj veterinaskoj klinici.

A, cene uopšte nisu male - opšti pregled kod veterinara košta od hiljadu do 3 hiljade dinara, a neki od specijalizovanih pregleda mogu da iznose čak i do 30 hiljada dinara. Samo ujed krpelja i lajamska bolest može da košta oko 7.000 dinara.

- Ljudi su spremni da plate velike sume novca za zadovoljstvo svojih ljubimaca, jer od njih dobijaju bezuslovnu ljubav koju kod drugih ljudi teško mogu naći - dodaje naš sagovornik.

Hrana među značajnijim troškovima

Prodaja hrane i opreme još je jedan trošak koji govori u prilog jačanju industrije kućnih ljubimaca. Danas je sve više i prodavnica koje se bave i online trgovinom i sve one zajedno nude širok asortiman kako hrane, tako i opreme za kućne ljubimce, ali i higijenskih sredstava

- Potražnja je velika, nešto veća za hranom, ali tu je odmah iza nje i oprema koju nudimo. Posao se bukvalno povećava iz dana u dan. Prodajemo i ofline i online, radimo svaki dan, a radnim danom od 9 do 21 sat i uvek ima posla. Najtraženiji proizvodi su hrana i poslastice ali i odeća, posebno sada kada je hladnije. Leti odlično prodajemo tablete protiv krpelja koje u proseku koštaju 1.000 dinara za mesec dana - kažu nam u jednom pet šopu.

Ništa lošije ne prolaze ni saloni za šišanje kuca. Šišanje maltezera košta, recimo, u proseku oko 2.300 dinara, a na zakazivanje u prestonici se najčešće čeka i po 20 dana dana. Godišnje se meltezer u proeku šiša 4 do pet puta.

I hoteli sve unosniji biznis

Hoteli za kućne ljubimce takođe su sve popularniji, a popularna je i cena.

U jednom pansionu za pse u Beogradu kažu da je vlasnicima jako važno da znaju da su njihovi ljubimci na sigurnom .

- Usluga čuvanja pasa po danu iznosi 1000 dinara, i u tu cenu uključena je kompletna ponuda, svakodnevne šetnje po dvorištu, druženje, hrana. Sve to odvajanje od vlasnika čini mnogo manje stresnim, a to je ono što vlasnici kućnih ljuibimaca zapravo žele, a koji su zbog posla i putovanja sve češće prinuđeni da koriste naše usluge - kažu nam u jednom hotelu.

Dakle, vrlo je jasno, da se ovo tržište konstantno razvija. U zavisnosti od vrste posla, ulaganja ne moraju pritom da budu velika.

(Espreso/Blic)