Bugarska, Foto: Profimedia

HAOS

BUGARI OKRIVILI PREMINULOG VOZAČA ZA UDES AUTOBUSA: Oglasile se porodice ŽRTAVA!

Put kojim je išao autobus imao je lošu signalizaciju i krivinu ispred koje nema vidljivosti, rekli su bugarski istražitelji nekoliko dana nakon udesa

Objavljeno: 26.01.2022. 21:36h

Vozač autobusa BESA trans krivac je za smrt 45 ljudi koji nikada nisu stigli kući sa puta za Istanbul - utvrdili su bugarski istražitelji.

Uviđaj je zatvoren uz obrazloženje da je vozač izgubio kontrolu nad volanom. Porodice poginulih i preživeli zahtevaju detaljniju istragu, a ne samo okrivljavanje preminulog vozača.

- Tražićemo detaljniju istragu, ovo će ići na sud u Strazburu.Neko mora da preuzme odgovornost i da kaže istinu, a ne samo da je vozač kriv. Neko mora da objasni kako je ceo autobus i 45 ljudi sa njim izgoreo za tako kratko vreme. – rekao je Kjamuran Pajazitovski – rođak putnika u autobusu „Besa trans”.

Autoput kod Strumice u ​​Bugarskoj 23. novembra prošle godine bio je koban po vozača autobusa. Istragom je, prema rečima šefa bugarske Nacionalne istražne službe Borisa Sarafova, utvrđeno da je vozač vozio velikom brzinom, ali ne preko dozvoljene.

Nesreću autobusa BESA TRANS pratio je niz nepravilnosti. Put kojim je išao autobus imao je lošu signalizaciju i krivinu ispred koje nema vidljivosti, rekli su bugarski istražitelji nekoliko dana nakon udesa.

Tada se saznalo da je autobus vozio bez međunarodne saobraćajne dozvole, pa je bilo nejasno kako je prešao granice i zašto ga nije zaustavila carinska uprava u zemlji. Dozvola je nakon udesa oduzeta, a suspendovani su i carinici koji su dežurali kada je autobus prošao.

Tada je MUP utvrdio nepravilnosti u preduzeću koje je u avgustu izvršilo tehnički pregled autobusa ovog preduzeća, ali su dokumenti potpisani tek 26. novembra, odnosno 3 dana nakon udesa, preduzeću je oduzeta dozvola.

Prema rečima profesora Stoimka Zlatkovskog, bez obzira na to da li je vozač poginuo ili ne, trebalo bi sprovesti punu istragu i utvrditi propuste svih faktora. Na mestu gde se udes dogodio dozvoljena je brzina od 120 km na čas, ali je zbog noći i mokrog kolovoza vozač morao da vozi brzinom znatno manjom od dozvoljene.

Dok su bugarski istražitelji zatvorili istragu, dokumentacija za rad BESA TRANS-a u makedonskom tužilaštvu je još u predistražnom postupku.

(Espreso / 24.mk)