Ilustracija, Foto: Ana Paunković

ZIMSKI USLOVI VOŽNJE

OVO JE NAJČEŠĆI UZROK SAOBRAĆAJNIH NESREĆA TOKOM ZIME: Evo šta kažu iz Saobraćajne policije!

Evropski izveštaj o saobraćajnoj nezgodi je obrazac koji se koristi svuda u Evropi umesto policijskog zapisnika. Ukoliko dođe do nezgode sa manjom materijalnom štetom, koja je manja od 500 evra, učesnici popunjavaju ovaj izveštaj

Objavljeno: 24.01.2022. 16:12h

Ivica Bulatović iz Uprave saobraćajne policije, apelovao je da svi učenici u saobraćaju budu da posebnom oprezu tokom ledenih dana koji su pred nama.

– U petak je bilo 89 saobraćajnih nezgoda od kojih smo na 45 izvršili uviđaj. U subotu kad su bile snežne padavine bilo je prijavljeno 160 saobraćajnih nezgoda, od kojih smo izvršili uviđaj. Polovina vozača su se koji su učestvovali u nezgodama su se dogovorili oko materijalne štete tako što su popunili Evropski izveštaj o saobraćajnoj nezgodi – rekao je Bulatović.

Prema njegovim rečima, u nedelju je bilo nešto više od 60 saobraćajnih nezgoda koje su prijavljene, a uviđaj je obavljen u 42 slučaja.

– Poređenja radi, možemo reči da je u petak povređeno 18 lica u nezgodama u Beogradu, u subotu 12. Manje je bilo povređenih lica kada je bio veći broj nezgoda, više je bilo nezgoda sa materijalnom štetom. Juče je bilo povređeno 10 lica, od kojih je jedno lice bilo teže povređeno – rekao je on i dodao:

FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: Privatna arhiva
FOTO: Ana Paunković
FOTO: Ana Paunković
FOTO: Ana Paunković

Evropski izveštaj o saobraćajnoj nezgodi

Evropski izveštaj o saobraćajnoj nezgodi je obrazac koji se koristi svuda u Evropi umesto policijskog zapisnika. Ukoliko dođe do nezgode sa manjom materijalnom štetom, koja je manja od 500 evra, učesnici popunjavaju ovaj izveštaj. Treba znati da je to prema Članovima 172. i 173. Zakona o Bezbednosti saobraćaja i obaveza ukoliko na lice mesta ne dolazi policijski službenik.

Vozači koji su učestvovali u saobraćajnoj nezgodi sa manjom materijalnom štetom popunjen i potpisan izveštaj mogu da koriste kod osiguravajućih kompanija kao osnov za isplatu štete, pošto ima istu važnost kao policijski zapisnik. Izveštaj o saobraćajnoj nezgodi sadrži skicu i specifikaciju oštećenja na vozilu, kao i izjave učesnika kojima se potvrđuje odgovornost jednog od vozača za udes. Ukoliko učesnici saobraćajne nezgode ne mogu da se dogovore oko specifikacije oštećenja i odgovornosti za udes i obostrano potpišu izveštaj o saobraćajnoj nezgodi, neophodno je pozvati policiju da izvrši uviđaj. Ako u saobraćajnoj nezgodi ima povređenih osoba i ako je pričinjena veća materijalna šteta, takođe je obavezno pozvati policiju da izvrši uviđaj.

– Najčešći uzrok saobraćajnih nezgoda je nepažnja. Većina vozila je opremljena zimskim pneumaticima, ali vozači moraju da budu svesni da ih to ne štiti od nepovoljnih vremenskih uslova. Nije moguće kontrolisati vozilo u svim vremenskim uslovima.

Milan Belin, predsednik Asocijacije uvoznih vozila i delova, rekao je za Pink da nije dobro što se u Srbiju uvoze vozila sa euro tri motorima.

– To su vozila koja su počela da se proizvode 2000. i 2001. godine, a godišnje se u Srbji registruje prosečno više od 143.000 polovnih automobila od toga je skoro 90.000 starije od 15 godina. Jednostavno, kada imate više godina toliki broj polovnih vozila tolike starosti teško je očekivati da uz sve mere predostrožnosti zimskih guma i opreme ta vozila budu funkcionalna. Ta vozila su završila radni vek i nisu i ne bi trebalo da budu u upotrebi – rekao je on.

(Espreso / Pink)