Ilustracija, Foto: Profimedia

zabrana

EVROPSKI PARLAMENT DONEO KRUCIJALNU ODLUKU! Zabranjeno korišćenje podataka građana u svrhe oglašavanja

Takvi oglasi i praćenje će se morati moći jednostavno isključiti, a za ranjive grupe će biti odmah zabranjeni

Objavljeno: 20.01.2022. 12:31h

Veliko slavlje u Evropskom parlamentu Biljane Borzan i koalicije protiv oglasa koji nas prate na internetu. Tesnom većinom od jedva tridesetak glasova prošla je zabrana uzimanja podataka građana u svrhu oglašavanja na internetu.

Oglasi nas više neće pratiti te će nam biti osiguran kvalitetan pristup internetskoj stranici čak i ako ne prihvatamo takozvane kolačiće.

- Internet je postao Divlji Zapad. Svi se tamo mogu lažno predstavljati, svako svakoga može da prati, uzimati mu podatke, prevariti i novčano oštetiti te vako o svakom može nešto loše i lažno reći i napisati bez ikakvih posledica. Zato je krajnje vreme dase 22 godine star zakon o digitalnim uslugama promeni, a korisnici interneta zaštite od samovolje velikih platformi poput Fejsbuka, Gugla ili Jutjuba, poručuje Biljana Borzan.

Vrlo je zadovoljna što su usvojeni njeni predlozi koje je uložila sa kolegama socijalistima o zabrani oglasa koji nas prate na internetu.

FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia, Ilustracija
FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia
FOTO: Profimedia

- Čak 98,5 odsto prihoda Fejsbuka i 83,3 odsto prihoda Gugla se ostvaruje oglašavanjem. Korisnici vrlo često nisu ni svesni da gledaju u oglas, a ne u obični sadržaj, niti kako su veb stranice došle do njihovih podataka na osnovu kojih im se pojavljuje oglas! Tesnom većinom smo proširili zabranu takvog oglašavanja sa maloletnika na sve građane, uprkos snažnom lobiranju internet divova. Da nas neko tako prati na ulici bilo bi ilegalno, pa samim time treba biti ilegalno i na internetu, kaže Borzan.

Takvi oglasi i praćenje će se morati moći jednostavno isključiti, a za ranjive grupe će biti odmah zabranjeni. Osvrnula se i na prevare na internetu koje su u velikom porastu.

- Jako puno ljudi je na interentu prevareno. Primera radi, kupili su nešto preko oglasa koji se pojavio na Fejsbuku, a dostavljen im je proizvod koji uopšte ne liči na onaj na slici. U takvim situacijama Fejsbuk ne bi preuzimao odgovornost niti bi korisnik mogao da stupi u kontakt sa njima. Sada će Fejsbuk biti obavezan da proveri sva preduzeća koja se na njemu oglašavju, ali i stvoriti kvalitetnu službu za pritužbe korisnika, kaže Borzan.

Nakon finalnog glasanja danas posle podne, predlog parlamenta će ući u pregovore sa Većem i Komisijom.

Bonus video:

(Espreso/Blic)