zapošljavanje
MLADI TRAŽE OVA 3 USLOVA OD POSLODAVACA: Bez njih ne žele da rade!
Kako bi se stalo na put raznim mitovima koji kruže o njima, vezano za posao, u SAD je sprovedeno istraživanje potreba i želja 500 predstavnika generacije Z, uzrasta od 18 do 24 godine
Mnogo puta smo pisali o milenijalcima i o generaciji Z, kao i mlađim radnicima koji nastoje da promene tržište rada, svojim idejama, inicijativama, ali i uslovima/zahtevima.
Zabluda koja vlada jeste da su oni, rođeni između 1997. i 2012. godine, protiv tradicionalnih profesija, te da se bave, odnosno žele da se bave samo inovativnim zanimanjima.
S druge strane, istina je da ova generacija hoće da firme za koje rade shvate šta su im prioriteti i zašto nešto traže, a onda i da stvore radna mesta koja ispunjavaju ta očekivanja mladih (i budućih) radnika.
Kako bi se stalo na put raznim mitovima koji kruže o njima, vezano za posao, u SAD je sprovedeno istraživanje potreba i želja 500 predstavnika generacije Z, uzrasta od 18 do 24 godine.
Cilj je bio da se sazna šta generacija Z želi i kako firme mogu da im izađu u susret, ne bi li privukle i zadržale te talentovane i kreativne mlade ljude.
Istraživanje na koje se poziva firma "Fast Company" pokazuje da je generaciji Z plata vrlo važna (1), jer je 61 posto ispitanika reklo da su im plata i beneficije - presudni faktor. U anketi se istakao i rad na daljinu, koji se smatra prednošću među mlađom generacijom.
Ipak, nije im presudan. Samo 34% ispitanika rad na daljinu doživljava tako.
Iznenađenje je, možda, još jedna oblast koja je bitna ovoj generaciji, a to je briga o mentalnom zdravlju (2), budući da je 51 posto ispitanika ovaj faktor svrstalo među 3 najvažnija.
Dakle, iz toga zaključujemo da bi poslodavci, koji žele da zaposle mlade ljude, trebalo da više pažnje posvete mentalnom zdravlju i blagostanju.
Prema studiji Nacionalnog instituta za zdravlje, svaki treći adolescent, uzrasta od 13 do 18 godina, iskusio je anksiozni poremećaj. Osim toga, broj samoubistava među tinejdžerima porastao je za 56 posto, u periodu između 2007. i 2017. godine.
Još jedna značajna stvar koju generacija Z želi jeste plaćeno bolovanje (3), poput bolovanja posvećenog brizi o svom mentalnom zdravlju. Takođe, očekuju da im poslodavac ponudi različite terapije i da naglasi ravnotežu između posla i slobodnog vremena.
(Espreso/Telegraf)