važno pitanje
POLOVNI AUTOMOBILI U NEMAČKOJ SKUPLJI NEGO IKADA! Poboljšanje nije na vidiku, ko hoće kola, mora MNOGO DA PLATI
Svejedno da li na placevima u nekim zabačenim ulicama ili na internetu, u Nemačkoj obično postoji veliki izbor polovnih automobila
Na nove automobile se čeka dugo i cene su visoke. Mnogi građani se odluče za polovne automobile. Ali u međuvremenu ih nema dovoljno i koštaju više nego ikad. Poboljšanje nije na vidiku pre 2023.
Svejedno da li na placevima u nekim zabačenim ulicama ili na internetu, u Nemačkoj obično postoji veliki izbor polovnih automobila.
Polovni automobili u Nemačkoj skuplji nego ikad
Od ukupnog broja prodatih automobila u Nemačkoj najviše ih je polovnih. Ali u ponudi se u međuvremenu nalazi premalo automobila.
"Trenutno imamo manje polovnih automobila nego kupaca. Polovni automobili su postali retka roba", kaže zamenik predsednika Centralnog saveza nemačke automobilske trgovine (ZDK) Tomas Pekrun.
Neki polovni automobili koštaju čak i više od novih
Za raspoložive polovne automobile mušterije moraju da plate više. Prema Pekrunu, cene su porasle od pet do deset odsto.
Čak postoje noviji polovni automobili koji koštaju više od istih novih automobila, jer se na isporuku novih trenutno mnogo više čeka.
Martin Vajs radi za DAT, organizaciju koja je osnovana 1931. da bi neutralno i objektivno procenjivala stvarnu vrednost automobila. On se iščuđava kada posmatra aktuelne trendove u branši.
"Tržište je poludelo", kaže on i dodaje da su polovni automobili skuplji nego ikad do sada, "čak i 15 odsto više".
Vajs kaže da u pojedinačnim slučajevima cena može biti još veća. Pre svega automobili sa motorima na dizel su mnogo skuplji nego u prvim godinama posle skandala sa falsifikovanim emisionim vrednostima.
Smanjena ponuda, nestašica čipova
Eksploziju cena su izazvali pandemija i stalni nedostatak čipova za automobilsku elektroniku.
Godine 2020. je zbog pandemije registrovano manje novih automobila, deo njih sada nedostaje kao polovni automobili.
Osim toga, preduzeća i firme koje se bave iznajmljivanjem automobila trenutno investiraju manje u vozila koja će posle kraćeg vremena biti ponuđena na prodaju.
Opao je broj prijavljivanja novih automobila koje trgovci posle samo jednog dana deklarišu kao polovne.
Pekrun konstatuje da je naprosto izašlo premalo automobila na tržište. Pošto dileri zbog nestašice čipova i po godinu dana čekaju novi automobil, sve više posežu za polovnim automobilima. Tako se dodatno smanjuje ponuda.
Poboljšanje nije na vidiku pre 2023.
Teško da bi se situacija mogla popraviti i naredne godine (2022.). "Povećane cene polovnih automobila imaćemo i 2022.", prognozira Pekrun.
I analitičar automobilskog tržišta Vajs računa sa postepenom normalizacijom tržišta najranije 2023. Već prošle godine su cene porasle.
Prema proračunima DET-a Nemci su za kupovinu polovnog automobila u proseku izdvojili 14.730 evra, što je 19 odsto više nego 2019.
Poređenja radi, prema istraživanju dnevnog lista Frankfurter algemajne cajtung (FAZ) polovni automobil je 2001. koštao prosečno 8310. evra.
Vozila sa električnim i hibridnim motorima jeftinija
Nisu svi segmenti tržišta polovnih automobila pogođeni poskupljenjima. "Kod električnih automobila ne vidimo rast cena", kaže Vajs.
"Ovde su cene polovnih automobila i dalje pod pritiskom". On objašnjava da novi automobili iz ovog segmenta imaju velike državne subvencije, a i da kupci imaju osećaj da kupuju zastarelu tehnologiju, pošto proizvođači ove automobile iz godine u godinu usavršavaju.
Najskuplji su polovni automobili kod mesnih trgovaca i na virtuelnim platformama kao što su "Auto1" ili "wirkaufendeinauto.de".
Povoljno se mogu kupiti polovni automobili na aukcijama ili putem privatnih oglasa. U tim slučajevima, kupci bi morali da se razumeju u automobile, inače bi neko mogao da im skupo proda lošu robu.
(Espreso / RTS)