koristiće svima
NAKON KIKINE SMRTI I DRAME SA JUTJUBEROM IZ NOVOG SADA SPREMAJU SE PROMENE: Šta će biti novo u ŠKOLSKOM PROGRAMU?
Država je čvrsto rešena da se time pozabavi - kaže direktor programa Nova pismenost
Nakon smrti jutjuberke Kristine Kike Đukić i drame u Novom Sadu koju je izazvao jutjuber Daniel Đukić postavlja se pitanje kako da se mladi obuče da plasiraju informacije na pravi način i da plasiraju ono što je važno.
Soković bili su gosti Kurir televizije i pokušali da objasne više o životima mladih influensera.
- To su jako mladi ljudi, koji imaju jako malo iskustva i jako malo ih razmenjuju sa drugim ljudima. Mi odrasli, da tako kažem, kad želimo da napišemo nešto informativno, pokušavamo da što više o tome naučimo. Mlada osoba od 18-19 godina nema tu potrebu. Zauzme jedan stav i taj stav plasira samo na osnovu onoga što vidi. Tu se dešava onaj jedan problem kad takva osoba dobije iznenadnu popularnost i kad ne znaju šta da rade sa njom, a u međuvremenu pristižu sve veća pitanja o životu, smislu života, stavovima... Naravno, druga strana te medalje je što dobijaju i odgovore, provokacije i izazove koji nisu blagonakloni uvek. Onaj ko misli drugačije šalje im veoma neprijatne poruke. E sad jedino što tu može da bude, a da do toga ne dolazi, jeste dijalog - rekla je Branka Tišma gostujući u emisiji Puls.
Direktor programa Nova pismenost nam je otkrio šta se zapravo može naći u bliskoj budućnosti u školskim programima.
- Mi moramo nekako da se pozabavimo influenserima. To su ljudi koje je zatekla slava. Zateklo ih je milion lajkova i pregleda. Mi u programu Nova pismenost često govorimo da je dijalog ključ svega. Da ako kod dece postoji digitalna spretnost ne postoji pismenost. Roditelji i profesori i ostali ljudi od poverenja bi trebalo da se uključe i da objasne kako algoritam funkcioniše. Šta znači komentar mržnje i šta znači taj sadržaj. Odgovornost je u porodici. Uskoro sa kabinetom premijerke treba da očekujemo da se ove teme društvenih mreža, teme bizarnih izazova, teme sigurnosti i bezbednosti na internetu, nađu u školskim programima. Država je čvrsto rešena da se time pozabavi - kaže direktor programa Nova pismenost.
Psiholog misli da to nije krajno rešenje i daje mišljenje o tome kad bi zapravo trebalo uključiti decu u taj svet internet tehnologije:
- To je jedan od načina da se ublaži problem i nije rešenje. Vi sad imate od prvog do četvrtog digitalne udžbenike. Država već uvodi to neko ovladavanje tehnologijom i alatima koje se koriste u tome. Ovo bi bio takođe jedan veliki pritisak na prosvetne radnike kad bi postojao poseban predmet - ističe dečji psiholog.
Jako je važno prema njegovom mišljenju kad zapravo treba detetu dati u ruke telefon.
- Moje mišljenje je da ga ne treba dati bar do polaska u školu. Vi prema istraživanjima imate dete koje se tek rodilo, a već ume da koriste uređaje i mreže bez ikakvog problema - dodaje Soković.
(Espreso / Kurir)