Avion, Foto: Profimedia

SAVETI

8 STVARI KOJE NE BI TREBALO DA RADITE DOK PUTUJETE AVIONOM: Vodite računa, mogu da SMETAJU drugim PUTNICIMA

Kada je u pitanju putovanje avionom, dešava se da, na primer, putnici koriste dugme za hitne slučajeve, iako zapravo slučaj uopšte nije hitan

Objavljeno: 14.12.2021. 22:38h

Bilo da putujete avionom, vozom ili autobusom, veoma je važno da budete svesni toga gde se nalazite, ali i ljudi oko vas.

Postoje neke stvari koje ljudi uporno rade tokom putovanja i time ometaju i samo osoblje, ali i druge putnike.

Kada je u pitanju putovanje avionom, dešava se da, na primer, putnici koriste dugme za hitne slučajeve, iako zapravo slučaj uopšte nije hitan.

Između kašnjenja letova i skučenog prostora, putovanje može da bude stresno za sve, uključujući i stjuardese. Kada imaju posla sa desetinama ili čak stotinama putnika svakog dana, lako mogu da na svojoj koži osete kako izgleda ponekad dosadno, a ponekad i nepristojno ponašanje.

1. Raspakivanje torbi iznad glava putnika

Zaustavljanje procesa ukrcavanja iritira i saputnike i stjuardese, rekla je Hejli Foks, stjuardesa jedne američke avio kompanije.

– Najbolji način da maksimalno iskoristite svačije vreme i učinite da vas putnici ne mrze je da sve svoje potrepštine držite u ličnom prostoru na svom sedištu – kaže ona.

2. Traženje nepotrebnih stvari tokom demonstracije bezbednosnih mera

Čak i ako možda neko od putnika ne obraća pažnju na to, demonstracija bezbednosnih mera je vrlo važna.

– Sačekajte da prođu kritične faze leta, kao što su poletanje i sletanje, da biste zatražili stvari koje su vam neophodne – rekla je Foks.

I ako stjuardesa u tom trenutku hoda kroz prolaz i pokazuje kako da koristite prsluk za spasavanje, nekako je nepristojno da je pozovete da vam, na primer, donese ćebe.

foto: Profimedia

3. Naručivanje više pića odjednom

Ovo bi moglo da dovede do usporavanja celokupne usluge, pogotovo ako nisu svi putnici usluženi. Takođe, dešava se da putnici traže piće koje nije na raspolaganju.

5. Bez izuvanja

Ne treba zaboraviti da su kabine aviona zajednički prostor, pa bi trebalo da ga održavamo što čistijim.

– Nikoga nije briga da li ste se istuširali jutros. Ono do čega je ljudima stalo je čistoća mesta na kojem sede i gde jedu – izjavila je stjuardesa Monserat Andujar.

6. Molba za sedište u prvoj klasi

Pitati stjuardesu da vas besplatno smesti na sedište u prvoj klasi, još je jedan promašaj i situacija koja smeta stjuardesana. Trebalo bi da putnici znaju da stjuardesa uopšte nema ovlašćenja da tako nešto dozvoli, pa samim tim je i pitanje besmisleno.

7. Puštanje vode u toaletu

Postoji veliko, vrlo uočljivo dugme u boji, koje jasno pokazuje gde treba pritisnuti da bi voda bila puštena u toaletu. Uprkos tome, mnogi za sobom ostavljaju nered.

8. Dugme za hitne slučajeve

Tokom obuke stjuardese uče da je nophodno da odmah reaguju kada ih putnici pozovu preko specijalnog dugmeta. Međutim, one ne znaju unapred da li je to zaista hitan poziv ili ne.

– Nemojte ga zloupotrebljavati za male zahteve, kao što je bacanje smeća – rekla je Foks.

(Espreso / Telegraf)