INTERVJU: ALEXANDRA OLIVERA KORICHI DIREKTORKA DM DROGERIE MARKT ZA SRBIJU I SEVERNU MAKEDONIJU
ZASADI DRVO: Zajedno stvaramo bolje mesto za život svih nas
Kompanija dm posluje dugi niz godina poštujući principe održivog razvoja i poslovanja
Posvećeni smo zajednici u kojoj živimo i poslujemo, težimo da kreiramo što bolju društvenu i poslovnu klimu, uz potpuni fokus na sve naše kupce, zaposlene, saradnike i partnere
Kompanija dm gotovo 18 godina posluje na teritoriji Srbije, a ovu poslovnu godinu završila je izvanrednim rezultatima. O plemenitim i održivim projektima kompanije, rekordnim donacijama zajednici, posvećenosti zaposlenima i planovima za budućnost razgovarali smo sa Alexandrom Oliverom Korichi, direktorkom dm drogerie markt Srbija i Severna Makedonija.
Kompanija dm posluje dugi niz godina poštujući principe održivog razvoja i poslovanja. Na koje sve načine pružate podršku i ulažete u ekološko osvešćivanje društva?
- Kao kompanija i pojedinci, negujemo i razvijamo dugogodišnju ekološku tradiciju. Godinama već promovišemo održive standarde, kako različitim projektima, tako i ponudom ekološki prihvatljivijih alternativa i proizvoda od recikliranih materijala. Submarka Pro Climate jedan je od lepih, skorašnjih primera razvoja održivog asortimana. Reč je o liniji proizvoda dm marke koji su proizvedeni s najmanjih mogućim ekološkim otiskom. Osim toga, kozmetički proizvodi dm robne marke od 2014. godine ne sadrže mikroplastiku. Posebno sam ponosna na to što smo ove godine bili naslovni sponzor dm Ženske trke, koja je ujedno i eko-frendli događaj. Nastojaćemo da i u budućnosti ističemo važnost savesnog delovanja i da inspirišemo građane i kompanije, jer se održivi razvoj tiče svih nas.
Posvećenost principima održivog razvoja ogleda se i u projektu „Zasadi drvo“. Po čemu je specifičan treći ciklus, koja su vaša očekivanja?
- Projekat „Zasadi drvo“ sprovodimo treću godinu zaredom i on je za nas poseban po mnogo čemu. Uradili smo i radimo nešto jedinstveno za našu zemlju - pošumljavanjem doprinosimo očuvanju životne sredine i biodiverziteta. U trećem ciklusu želimo da zasadimo novih 200.000 sadnica. I u ovom ciklusu verujem u veliku podršku volontera, građana i naših zaposlenih, koji su veoma ponosni na postignute rezultate. Važan aspekt ovog projekta je i edukacija, jer želimo da ključne ekološke poruke prenesemo svim naraštajima. Posebnu pažnju posvećujemo najmlađima, koji će kroz brojne radionice i crtane filmove, saznati i naučiti mnogo o važnosti očuvanja životne sredine, zarad stvaranja zdravijeg, zelenijeg i srećnijeg okruženja.
Zahvaljujući projektu „Zasadi drvo“ dobitnik ste Nacionalne nagrade za društveno odgovorno poslovanje „Ðorđe Vajfert“ za 2020. godinu, od kakvog je značaja to priznanje za kompaniju?
- Ova nagrada za društveno odgovorno poslovanje pokazala je da se naši ekološki napori cene u javnosti i stručnoj zajednici. Lep je osećaj i veliki podstrek biti nagrađen za ono što nesebično radite i delite sa svojim bližnjima. Kao jedni od pokretača ove ekološke inicijative, ponosni smo što je ona postala naša tradicija i zaštitni znak kompanije, i pozivam sve zainteresovane građane da nam se pridruže u sadnjama i učine dobro delo za sebe i planetu.
Kompanija dm drogerie markt prepoznata je i kao jedna od društveno najangažovanijih. Ove godine ste zabeležili rekordan broj donacija. Kome su one bile upućene?
- U poslovnoj godini koju ostavljamo iza nas uputili smo novčane i robne donacije različitim ustanovama i organizacijama u Srbiji, u vrednosti od preko 33 miliona dinara. Podržali smo zdravstveni sistem, sigurne kuće u nekoliko gradova širom Srbije, priključili smo se kampanji „Spasimo hranu, spasimo humanost“, a kroz sada već tradicionalnu kampanju „Giving Friday“ usmerili smo novčana sredstva narodnim kuhinjama Crvenog krsta Srbije. Na samom izmaku poslovne godine ostvarili smo još jedno značajno prijateljstvo i partnerstvo - sklopili smo ugovor s Novak Ðoković Fondacijom o ulaganju u rekonstrukciju i opremanje vrtića u Topoli i Velikom Popoviću. Drago nam je što smo u prilici da pružamo podršku onima kojima je ona neophodna i što je naš društveni i humanitarni angažman ono po čemu nas prepoznaju.
Nedavno se dm našao na prvom mestu u kategoriji najpoželjnijeg poslodavca u ritejl industriji. U čemu se ogleda kvalitet rada u dm-u?
- Za nas ovo priznanje predstavlja potvrdu da se posebna posvećenost svakom pojedincu, njegovom ličnom i profesionalnom razvoju, primećuje i vrednuje. Naši zaposleni su naša snaga, naš uspeh je njihov uspeh, oni su naši najbolji ambasadori, zato je važno da njihovo okruženje bude podsticajno. Kao drogerijski lanac, zaposlenima nudimo tržišno atraktivne zarade, dve dodatne plate u toku godine, besplatne sistematske preglede, besplatne kurseve, obuke i seminare. U veoma izazovnom periodu za naše društvo, preduzeli smo i brojne mere kojima smo dodatno pružili podršku zaposlenima i njihovim porodicama da prebrode izazove prouzrokovane pandemijom virusa korona, i planiramo da i u budućnosti budemo njihov oslonac.
Kako poslujete skoro 18 godina, kakve ste do sada rezultate ostvarili kod nas?
- Iz godine u godinu beležimo kontinuirani rast, čak i u ovim godinama koje su bile potpuno drugačije u odnosu na sve do sada. Ako govorim samo u brojkama, ostvarili smo promet od skoro 19 milijardi dinara u poslovnoj 2020/2021. godini, uz rast od 21,7 odsto. Konstantno smo radili na tome da budemo bliži kupcima, te sada našu prodajnu mrežu čini 113 drogerija, a u našem kolektivu je zaposleno skoro 1.400 ljudi. To je za nas izuzetan uspeh, koji potvrđuje da se nesebično angažovanje pozitivno odražava na opštu klimu i poslovanje kompanije.
Koji su ciljevi kompanije za naredni period?
- Naši ciljevi su visoko postavljeni, jer se svakog dana trudimo da budemo bolja verzija sebe. Kako su u temelje naše kompanije utkani filantropski principi, svoju poziciju na tržištu koristimo u svrhu stvaranja boljeg mesta za život svih kroz društveno odgovorno i humanitarno angažovanje. Nastavićemo da negujemo dobre prakse i budemo usmereni na stalni razvoj kompanije i zaposlenih, kao i potrebe kupaca. Želja mi je da dm ostane mesto kome se uvek rado vraćamo zato što se tu osećamo prijatno, uživamo u kupovini i delimo zajedničke vrednosti.
(Espreso / Kurir)