biznis
DA LI SU OVO 3 NAJSIGURNIJA ZANIMANJA U SRBIJI? Ima ih na svakom koraku, STRANCI U ČUDU!
Naime, PKB kućica u jarko crvenoj boji imala je natpis "viršle u zemički" - kratko i jasno, a ko ih je probao, zna da bolji slogan nije bio potreban
Kada posetiš Srbiju, jedno je sigurno - nećeš ostati gladan. Tako barem svedoče brojni strani "gosti" koji su bili kod nas, bilo poslovno ili turistički. Hrana nam je, kažu, adut broj 1.
Ipak, iako se ona prava, domaćinska hrana "krije" u domovima širom zemlje i u restoranima/kafanama, jednako dobro se prodaje i ona "druga vrsta", a to su brza, gotova jela i pecivo. Uz objekte s brzom hranom i pekare, kojih ima na svakom koraku, možemo reći da je treći vrlo unosan biznis i - menjačnica, koje ćete takođe pronaći bukvalno svuda, piše Biznis Telegraf.
- Ja sam bio zapanjen koliko pekara vi imate, i to kakva peciva! - rekao nam je jedan Slovenac, koji rado dolazi u Srbiju, kad god "ugrabi priliku". S druge strane, čitateljka koja je nedavno boravila baš u toj zemlji kaže da Sloveniji manjka "toliko pekarskih specijaliteta" koje mi imamo.
-Uglavnom svuda nailazim na beli hleb, samo belo pecivo - kaže ona, misleći na to da nedostaje integralnog peciva, sa semenkama i bez, raznih pekarskih đakonija kakve pronalazimo u domaćim pekarama.
S druge strane, prema iskustvima onih koji dođu u našu zemlju iz inostranstva ili naših koji neretko putuju "preko", pecivo je u razvijenim evropskim zemljama prilično skupo. Maltene ništa ne košta manje od evro, evro i po. Neka malo bolja peciva su čak 3, 4 evra. Uz pekare, biznis koji teško može da propadne u Srbiji jesu kiosci s brzom hranom, piše Biznis Telegraf.
Setimo se i čuvenog crvenog kioska koji je bio simbol grada, a gde ste mogli naći izvrstan hot dog, popularan sve do sredine/kraja osamdesetih godina prošlog veka.
Naime, PKB kućica u jarko crvenoj boji imala je natpis "viršle u zemički" - kratko i jasno, a ko ih je probao, zna da bolji slogan nije bio potreban. Ne smemo zaboraviti ni čuveni senf, bez kojeg ovaj hot dog ne bi bio tako ukusan.
Možemo reći da je pljeskavica u lepinji, uz ćevape, kultni proizvod s ovih prostora. Ali, prodaju se i pice, burgeri, pasta, palačinke, giros, meksička/azijska hrana. U Beogradu takve vrste proizvoda idu "kao alva", maltene kao doner u Nemačkoj, premda je ponuda raznovrsnija.
Mnogi stranci ne kriju da su iznenađeni što na svakom uglu mogu da "nalete" na dobru klopu, često povoljnu. Tu pre svega misle na pekare. Takođe, sudeći po tome koliko menjačnica ima u našem glavnom gradu, ali i ostatku Srbije, čini se da je i to jedan od "proverno uspešnih" poslova.
Bonus video:
(Espreso/Blic)