novi biznis
DOSTAVA HRANE ZA SAMO 10 MINUTA! Pandemija podstakla ove startape, takmičenje u toku
Investitori su, inače, poslednjih godina uložili najmanje 7 milijardi dolara u startape za brzu dostavu
Nova generacija startapa za dostavu robe usred je "takmičenja" za privlačenje pažnje investitora koji imaju novac i hoće da ulože, ali žele i lojalnost impulsivnih kupaca.
Kako misle da budu uspešni u moru sličnih firmi? Tako što obećavaju isporuku namirnica za samo 10 minuta.
Pandemija je pomogla da se onlajn kupovina namirnica "pogura" u mejnstrim, što je dovelo do revolucije u delu globalnog tržišta prehrambenih proizvoda, vrednog 2 biliona dolara na godišnjem nivou.
Sada se novi igrači oslanjaju na poslovni model koji je proizašao iz onog koji je pokrenuo onlajn dostavu hrane širom sveta. Novi startapi za brzu isporuku koriste mala skladišta poznata kao "mračne prodavnice", u kojima radi osoblje zaposleno za stalno.
Rukovodioci kažu da im zapošljavanje posvećenog osoblja omogućava da kupcima ponude kraće vreme isporuke i konzistentniji kvalitet usluge, u poređenju sa postojećim kompanijama za dostavu, koje obično zapošljavaju tzv. gig radnike - privremene radnike, sezonce, zaposlene preko trećih lica itd, piše WSJ.
To je generalno problem u ovom sektoru, tako da su neke firme očigledno našle način kako da, s jedne strane zaposleni budu zadovoljniji, a da sa druge strane - kupci blagovremeno i kvalitetno dobiju poručenu robu.
Investitori su, inače, poslednjih godina uložili najmanje 7 milijardi dolara u startape za brzu dostavu prehrambenih proizvoda, a većina tih investicija dogodila se baš ove godine.
U oktobru, "Gorillas" je saopštio da je prikupio otprilike milijardu dolara u rundi finansiranja koju je vodio poznati nemački igrač za isporuku "Delivery Hero SE". Ranije ove godine "GoPuff" je prikupio milijardu dolara od investitora, uključujući SoftBank.
(Espreso/Telegraf Biznis)