UŽSANO
VOZAČ KOJI JE USMRTIO JOVANU (25) BRANI SE DA JE IMAO NEISPRAVNE KOČNICE: Veštak to OSPORIO
Međutim, mada je potvrdio da je crevo koje sprovodi kočionu tečnost bilo oštećeno, veštak Marković je smatrao da mogućnost kočenja nije bila isključena
Dragan Marković, veštak mašinske struke osporio je danas pred Višim sudom u Nišu odbranu Nišlije Mladena Gigića (20) da su za saobraćajnu nesreću u kojoj je stradala Jovana Petković (25), krive neispravne kočnice.
Gigić se tereti da je 21. novembra prošle godine vozilom „folksvagen golf“ na raskrsnici Bulevara Nemanjića i ulica Pariske Komune i Boška Buhe, prošao kroz crveno svetlo na semaforu brzinom od 101 km/h i udario u „BMW“ kojim je upravljala pokojna devojka. Ustanovljeno je da je u trenutku nesreće u krvi imao 1.38 promila alkohola usled čega je bio apsolutno nesposoban za bezbedno upravljanje vozilom.
Od siline udarca „BMW“ je prešao preko razdelnog ostrva i udario u stub saobraćajne signalizacije a devojka je zadobila teške telesne povrede unutrašnjih organa i višestruke prelome kostiju od kojih je preminula u niškoj bolnici posle osam dana.
Mladen G. pred sudom branio navodnom tehničkom neispravnošću vozila.
- Kada sam stigao na četrdesetak metara od te raskrsnice, počeo sam da postepeno kočim. Prišavši semaforu, shvatio sam da se auto ne zaustavlja već čak dobija ubrzanje. Naglo sam zakočio a noga mi je propala do patosa i posle toga se ničega više ne sećam – opisao je udes optuženi.
Međutim, mada je potvrdio da je crevo koje sprovodi kočionu tečnost bilo oštećeno, veštak Marković je smatrao da mogućnost kočenja nije bila isključena.
- Konstrukcija glavnog kočionog cilindra sa dva izvoda, ukazuje da se ovde radi o dvokružnom sistemu kočenja. Kada dođe do pucanja creva na jednom od točkova, pritiskom na kočnicu, koče još dva točka. Vozaču je data mogućnost da u slučaju iznenadnog pucanja creva na prednjim točkovima, koristi parkirnu odnosno ručnu kočnicu, da bi ukočio i zadnji točak – objasnio je veštak.
Odbrana Mladena G. angažovala je stručnog saradnika mašinske struke Radovana Anđelkovića, koji je dozvolio mogućnost da je iz cilindara iscurilo kompletno kočiono ulje. Objasnio je da je do oštećenje creva moglo doći usled njegovog kontakta sa nekim delom vozila, ali nije mogao da precizira o kojem.
- Isključujem mogućnost da je do oštećenja na crevu došlo tokom sudara već samo kontaktom sa nekim nepokretnim delom automobila. Nije moglo da iscuri svo ulje ako je kočnica stisnuta jednom, ali ako je pritiskana desetak puta, to je moguće – naglasio je Anđelković.
Svedočio je i veštak saobraćajne struke Dejan Bogićević, koji je naglasio da pregledom video zapisa nije uočio da su se stop svetla palila sve dok nije došlo do sudara, što ukazuje da kočenja nije bilo do tog trenutka. Međutim, predložio je da se na sledećem glavnom pretresu emituje snimak nadzorne kamere kao bi se njegovi navodi proverili.
Branilac optuženog Milan Zelen izrazio je sumnju u validnost nalaza veštaka mašinske struke Markovića i zatražio da se obavi novo veštačenje te da bude povereno mašinskom fakultetu u Beogradu ili u Nišu.
Suđenje se nastavlja 26. oktobra.
Jovana Petković je samo par meseci pre nesreće odbranila master na Arhitektonskom fakultetu i planirala je da se sa momkom nastani u Beču gde joj živi porodica. Petkovići su u više navrata izrazili nezadovoljstvo što je Mladen G. pušten iz pritvora a tim povodom su pod sloganom „Pravda za Jovanu“ organizovali i protest ispred niške Palate pravde.
(Espreso / Telegraf)