povodom saobraćajne nezgode u zemunu
ZAKAZANO JE 10 VANREDNIH PREGLEDA NAKON NESREĆE U ZEMUNU: Iz Sekretarijata su nam otkrili sve detalje
"Prevoznik „Unakop“ je pokrenuo proceduru zakazivanja termina za vanredne tehničke preglede svih vozila navedenog prevoznika"
Povodom saobraćajne nezgode u kojoj je je povređeno više osoba među kojima i četvoro dece kada je autobus na liniji 45 uleteo u dečje igralište u Zemunu, redakcija portala Espreso na dan nezgode, 24. septembra, uputila je mejl Sekretarijatu za informisanje. Danas smo dobili odgovor koji prenosimo u celosti:
"Povodom događaja koji se desio 24. septembra na liniji 45 u Krajiškoj ulici u Zemunu, iz Sekretarijata za javni prevoz odgovorili su da u pitanju vozilo koje vrši javni linijski prevoz putnika u okviru konzorcijuma privatnih prevoznika „Ariva“, prevoznik „Unakop“. Sekretarijat za javni prevoz je u petak, 24.09.2021. godine zatražio izjašnjenje prevoznika kako je došlo do navedenog događaja, kao i izveštaj o vanrednom tehničkom pregledu vozila. Takođe, naložen je vanredni tehnički pregled svih vozila prevoznika Unakop.
Vozilo koje je bilo predmet saobraćajne nezgode je pod policijskim nadzorom do određivanja sudskog veštaka koji će proceniti stanje i tehničku ispravnost sklopova vozila, a trenutno prevoznik ne raspolaže informacijom kada će biti vršen pregled vozila. Vozaču je produženo policijsko zadržavanje do 30 dana.
Članom 44. Pravilnika o obavezama prevoznika i saobraćajnog osoblja u javnom linijskom prevozu putnika predviđeno je da vozač može zaustaviti vozilo van stajališta radi izlaska putnika iz vozila u slučaju vanrednih situacija kao što su tehnička neispravnost vozila, saobraćajna nezgoda, prepreke na putu, stanje puta, atmosferske smetnje, teže povrede ili smrt putnika u vozilu i sl. Istim članom je definisano da u situaciji kada se desi tehnička neispravnost vozila ili saobraćajna nezgoda u kojoj je učestvovalo vozilo, vozač je dužan da omogući putnicima bezbedan izlazak na mestu zaustavljanja i da ih uputi do najbližeg stajališta, kako bi nastavili vožnju sledećim vozilom.
Članom 49. definisana je obaveza vozača da u slučaju saobraćajne nezgode aktivira alarm „SAOBRAĆAJNA NEZGODA“, ukoliko se dogodila saobraćajna nezgoda u kojoj je došlo do povrede učesnika u saobraćaju (obaranje pešaka, povreda vozača ili putnika u vozilu i slično), vozač će pozvati POLICIJU i HITNU POMOĆ, a nakon toga dispečera prevoznika i obavestiti ga o detaljima vezanim za nezgodu. Ukoliko se dogodila saobraćajna nezgoda sa materijalnom štetom, vozač će pozvati dispečera Prevoznika koji poziva policiju na uviđaj. Dispečer Prevoznika je dužan da odmah obavesti zaposleno lice Organizacione jedinice Sekretarijata za javni prevoz, raspoređeno na poslovima monitoringa i upravljanja, ukoliko vozač iz opravdanog razloga nije bio u mogućnosti da aktivira pomenuti alarm.
Postupajući po nalogu Sekretarijata za javni prevoz, prevoznik „Unakop“ je pokrenuo proceduru zakazivanja termina za vanredne tehničke preglede svih vozila navedenog prevoznika. U tačno određenim terminima od 27.09. do 2.10.2021. godine, zakazano je 10 vanrednih tehničkih pregleda. U narednim danima biće određeni termini vanrednih tehničkih pregleda i za ostala vozila prevoznika, a koja obavljaju javni linijski prevoz putnika na teritoriji grada Beograda.
Ovom prilikom još jednom podsećamo da je prosečna starost autobuskog voznog parka 7,1 godina, kao i da sva vozila u sistemu javnog linijskog prevoza putnika na teritoriji grada Beograda prolaze redovan tehnički pregled na svakih šest meseci."
(Espreso)