racionalna upotreba lekova
KRAJ MUČENJA SA LEKARSKIM ŠVRAKOPISIMA: Taj problem otišao na SMETLIŠTE ISTORIJE!
Sve ljude zanima kako farmaceuti uspevaju da rastumače rukopis lekara
Svetski dan farmaceuta, se obeležava 25. septembra. Kao najdostupniji zdravstveni radnici, farmaceuti svojim znanjem i stručnošću predstvljaju neprocenljivi resurs u obezbeđenju pravilne i racionalne upotrebe lekova i drugih medicinskih sredstava.
Svaki dan 7.000 farmaceuta u Srbiji su partneri pacijentima, drugim zdravstvenim profesionalcima, kreatorima politike i donosiocima odluka sa zajedničkom vizijom boljeg zdravlja, a o ovoj temi je za TV Prva govorila Tatjana Šipetić, direktorka Farmaceutske komore Srbije.
"Ceo ovaj period kovida nam je pokazao da kao najdostupnije zdravstvene ustanove možemo da budemo potpuno posvećeni pacijentima, ne samo što se tiče prodaje, već i saveta, pa je savetodavna uloga bila u prvom planu u ovom periodu", rekla je Tatjana Šipetić.
Osim toga što će izdavati lekove, farmaceut treba da se postavi i kao lekar kako bi pacijenta uputio u sve što je neophodno da zna o svojoj terapiji.
"Da bi pacijent imao maksimalnu korist od svoje terapije mi moramo da budemo i farmaceut i lekar. Kada pacijent dođe da uzme lek na recept, farmaceut gleda može li da mu da još nešto što će mu biti od koristi i da mu saopšti neželjene efekte i nađe mu se oko svega drugog što mu je neophodno", priča sagovornica i dodaje:
"Jedan pacijent koji stigne kod farmaceuta često očekuje da ga mi pošaljemo kod lekara ili mu damo terapiju. Farmaceut ima ulogu da daje savete i to je deo njegovog posla. Ranije smo više bili prepoznati kao ljudi koji pacijentima izdaju lek na recept, ali mi previše znamo o lekovima da bi se naša uloga svela samo na izdavanje leka".
Sve ljude zanima kako farmaceuti uspevaju da rastumače rukopis lekara.
"Sada imamo elektronske recepte, ali pošto pacijenti iz nekog Doma zdravlja dolaze gotovo iskuljučivo u obližnje apoteke, mi naučimo da čitamo rukopis lekara", priznaje farmaceutkinja.
Apoteke su bile otvorene i tokom perioda kada su zbog posledica pandemije gotovo svi objekti prestali da rade.
"To je bio period u kojem su se kolege maksimalno potrudile da izađu u susret pacijentima. Osnovna ideja je da morate biti tu za pacijente kako bi oni dobili svoje terapije i zato se nijedna apoteka nije zatvarala uprkos periodu krize".
(Espreso / B92)