Mark Zakeberg, Foto: AP

ŠTA ĆE BITI?

ZAKERBERGU PRETI "ROŠTILJANJE" U KONGRESU: Procureo uzveštaj o negativnom uticaju Instagrama!

Iako je tehnološki džin zaključio da veći procenat mladih nije negativno pogođen “Instagramom”, karakteristike koje društvena mreža identifikuje kao najštetnije ključni su deo njenog izgleda

Objavljeno: 23.09.2021. 09:54h

Nakon procurelog izveštaja koji je otkrio da “Instagram” ima “značajan negativan uticaj” na mlade a posebno na tinejdžerke, šefu “FejsbukaMarku Zakerbergu, koji je kupio platformu 2012. za milijardu dolara, preti “roštiljanje” u Kongresu.

“Fejsbuk” je sproveo unutrašnje analize o uticaju “Instagrama” a do izveštaja je došao “Volstrit žurnal” i objavio ga u utorak. Ugledni dnevnik je objavio da je “Fejsbuk” je više puta otkrio da je njegova aplikacija štetna po tinejdžere.

“Žurnal” je citirao “Fejsbukove” analize tokom poslednje tri godine koje su ispitivale kako “Instagram” uitče na mlađe korisnike, a posebno su pogođene tinejdžerke.

“Oko 32 odsto tinejdžerki reklo je da kad su imale loše mišljenje o svojim telima, Instagram je načinio da se osećaju još gore”, napisali su istraživači, kako prenosi “Žurnal”.

“Fejsbuk” je takođe otkrio da je 14 odsto dečaka u Sjedinjenim Državama reklo da “Instagram” čini da se misle lošije o sebi.

Iako je tehnološki džin zaključio da veći procenat mladih nije negativno pogođen “Instagramom”, karakteristike koje društvena mreža identifikuje kao najštetnije ključni su deo njenog izgleda. Prema izveštaju, istraživači su upozorili da “Instagramova” stranica “explore” (istražiti) koja pruža korisnicima selektovane postove iz širokog spektra naloga, može gurnuti korisnike u potencijalno štetan sadržaj, preneo je CNBC.

Aplikacija takođe ima kulturu objavljivanja samo najboljih slika i trenutaka i funkcioniše kao proizvod koji stvara zavisnost.

“Aspekti Instagrama pogoršavaju se međusobno kako bi stvorili savršenu oluju”, stoji u istraživanju.

Top zvaničnici kompanije su razmatrali istraživanje a prema “Žurnalu” citira se u prezentaciji datoj prošle godine izvršnom direktoru “Fejsbuka” Marku Zakerbergu. Ipak, kako navodi CNBC, “Fejsbuk” se mučio da reši problem a da istovremeno zadrži svoje korisnike i drži ih aktivnima. Kompanija takođe pravi verziju “Instagrama” za mlađe od 13 godina.

Mladi su ključni za uspeh “Instagrama” – više od 40 odsto korisnika “Instagrama” mlađe je od 22 godine. Šefica javne politike “Instagrama” Karina Njuton je u postu navela da kompanija traga za načinima da usmeri korisnike na različite vrste sadržaja, umesto da se fiksiraju na slike tela koje mogu dovesti do negativnog samopoređenja.

Ipak, nakon što je izveštaj objavljen u javnosti, američki zvaničnici zatražili su odgovore od “Fejsbuka”.

CNBC piše da i demokratski i republikanski kongresmeni sada žele da znaju kako usluge platforme utiču na mentalno zdravlje tinejdžera i dece i da je grupa demokrata iz oba doma Kongresa zahtevala te odgovore od Zakerberga u pismu u sredu. Takođe, vođe Trgovinskog podkomiteta Senata za zaštitu potrošača, senatori Marša Blekbern i Ričard Blumental, objavili su istragu “Fejsbuka” zbog tih navoda.

Senatori su u utorak rekli da su “u kontaktu sa uzbunjivačem iz Fejsbuka” i da će koristiti “sve resurse koji su im na raspolaganju da istraže šta je i kada Fejsbuk znao – uključujući traženje dodatnih dokumenata i potragu za svedočenjima”.

U pismu Zakerbergu, senatori Ed Marki, Kejti Kastro i Lori Trejen pozvali su “Fejsbuk” da napusti svoje planove o lansiranju verzije “Instagrama” za decu, nakon što su ranije u maju to učinili američki tužioci. Troje kongresmena glasno zagovara zaštitu privatnosti i zdravlja deteta na internetu i prethodno su kritikovali “Fejsbukovo” istraživanje takve platforme.

Takođe su upitali da li je Zakerberg pregledao unutrašnje istraživanje o uticaju “Instagrama” na mentalno zdravlje dece, te zatražili nove informacije o “Fejsbukovim” planovima za platformu fokusiranu na mlade.

Bonus video:

(Espreso/Blic)