Misteri šoping, Foto: Beta / Miloš Miškov

OPREZNO

MISTERI ŠOPING: KVAZIKUPCI SE POJAVILI NA TRŽIŠTU! KO SU ONI i kako ih razlikovati od pravih?

Oni su među nama. Tajni kupci. Ponašaju se kao pravi, a zaposleni ne znaju da ih posmatraju. Ovi istraživači tržišta gledaju sve.

Objavljeno: 01.09.2021. 10:29h

U moru stranih reči i izraza, naučićemo i ovaj – misteri šoping. Prema nekim procenama, kupci svoje razočaranje dele sa još devet do 20 osoba. Da bi izbegle lošu reklamu, neke kompanije uvele su takozvana misteri šoping istraživanja. Evo šta to znači.

Oni su među nama. Tajni kupci. Ponašaju se kao pravi, a zaposleni ne znaju da ih posmatraju. Ovi istraživači tržišta gledaju sve.

Od toga da li ih je prodavac oslovio, bio ljubazan, ponudio pomoć, do kvaliteta čistoće i osvetljenja u prodajnim objektima. Ovaj trgovinski lanac nedavno je uradio misteri šoping projekat. Kažu da su im rezultati veoma važni za poboljšanje asortimana i kvaliteta usluge.

"Možemo iz ovih projekata da utvrdimo konkretne objekte u kojima je postignuće daleko iznad proseka kao i one objekte u kojima je potrebno poraditi na unapređenju kako bismo našim potrošačima ponudili najbolju moguću uslugu. Dosta često se ovi projekti sprovode bez znanja kolega iz maloprodaje, jer je upravo taj element onaj koji nam pomaže da dođemo do prave slike", kaže Aleksandar Petrović.

Procenjuje se da zbog loše usluge i neljubaznosti gotovo 70 odsto potrošača napusti prodajno mesto, a neki pokazatelji govore da je pet puta skuplje dovesti novog kupca nego zadržati starog.

Predrag Kurčubić, generalni direktor IPSOS-a, kaže da je kompanijama vrlo važno da potrošači budu zadovoljni, a to se postiže kroz poštovanje prodajnih procedura od strane prodajnog osoblja.

"Tu misteri šoper ima svoju značajnu ulogu jer prihvatajući sve ono što dolazi kao savet od istraživačkih kompanija, a na osnovu rezultata istraživanja vrlo lako mogu da optimizuju svoje prodajne procese što direktno vrlo često podiže zadovoljstvo potrošača", rekao je Kurčubić.

Usluge tajnih kupaca najčešće koriste banke, trgovinski lanci, benzinske pumpe i IT industrija jer samo zadovoljan kupac diže promet i predstavlja besplatnu reklamu.

Bonus video:

(Espreso/RTS)