više stanovnika nego inače
PO NJIMA MOŽEMO DA NAVIJAMO SAT: Kinezi i Čačani sporazumevaju se rukama i nogama, ali AUTO-PUT se radi punom parom
Trasa budućeg auto-puta od Preljine do Požege, kažu građevinski stručnjaci, jedinstveno je gradilište u ovom delu Evrope
Čačak – Čačanska sela koja se nalaze na deonici auto-puta od Preljine do Požege prethodnih meseci imaju duplo više stanovnika nego inače. Komšije starosedeocima su Kinezi koji rade na izgradnji auto-puta, a od ranih jutarnjih sati nekada mirna sela sada su prava gradilišta. Radovi su u punom jeku, a trasa je već dobila svoje prve obrise. Iako su pojedinci bili skeptični zbog svih promena koje su zadasile njihova sela kažu da sa Kinezima nemaju nikakvih problema.
„Oni su tu skoro godinu dana. Bilo nam je neobično kad izađemo ispred kuće i vidimo toliko nepoznatih ljudi, ali oni su nas potpuno razuverili. Po njima možemo da navijamo sat, jer tačno u sedam ujutru mašine počinju da bruje i ne gase se do mraka. Neumorni su i rade izuzetno vredno. Mahom žive u kampovima ili u privatnom smeštaju. Ljubazni su, ali ne pričaju mnogo sa nama. Jedino kad traže šifru za internet, tada smo se sporazumevali i rukama i nogama dok nismo shvatili za šta su nas zamolili“, kaže Rada Vukajlović.
Auto-put do Prijedora ide dolinama reka Čemernice i Zapadne Morave, nakon koje ulazi u brdsko-planinski teren i zaobilazi Ovčarsko-kablarsku klisuru. Vredni neimari se svakodnevno susreću sa raznim problemima kao što su podzemne vode i gasovi, problem je i klizanje trena. Završetkom deonice do Pakovraća ko je najavljena do kraja godine, pospešiće brži protok saobraćaja kroz srce Srbije ka mnogim turističkim destnicijama.
"Mi to možemo da uradimo samo ako budemo radili svakog dana u tri smene. Mi to moramo tako da etabliramo. Nije dovoljno da radimo po dve smene od 10 sati, moramo da radimo 24 sata i to je knap da završimo ovo do kraja godine", kazao je za RINU, Tomislav Momirović, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Trasa budućeg auto-puta od Preljine do Požege, kažu građevinski stručnjaci, jedinstveno je gradilište u ovom delu Evrope. Zahtevna geomorfologija iziskivala je intenziviranje radova kineskih neimara, a ključni deo na potezu od Preljine do Pakovraća, tunel Trbušani je probijen i u toku su završni radovi.
Deonica Preljina-Požega jedana je od najzahtevnijih na Koridoru 11, jer se na dužini od tridesetak kilometara gradi tri tunela, 35 mostova, 11 nadvožnjaka i tri petlje.
(Espreso/Rina)