tesla na putu
VOZILA SAM TESLU PRVI PUT U ŽIVOTU! Nisam znala da otvorim vrata, ali kada sam dala gas KAMERMANI SU PALI! (VIDEO)
Poznati influenser Amil Ćorović mi je pružio priliku da se oprobam u vožnji njegovog automobila, Tesle 3, pa pogledajte kako je to izgledalo
Električni automobili postali su veoma popularni poslednjih godina, a razlog je vrlo jednostavan - ne zagađuju životnu sredinu. Dok neki razmišljaju o tome da li imaju katalizator i kako će ga ugraditi, vozači Tesle mogu da budu bezbrižni po tom pitanju. Ukratko rečeno, oni već žive u budućnosti.
Taj osećaj sam želela i ja da iskusim, a kako već dugo vozim benzinca sa manuelnim menjačem bilo mi je jasno da ću osetiti velike promene u vožnji. Nikada do sada nisam vozila automobil sa automatskim menjačem, a kamoli električni, te je ovo za mene bio zanimljiv izazov.
Prvo što mi se dopalo kod Tesle jeste što je, po mom mišljenju savršene veličine. Dovoljno je prostran unutra, a dizajniran je tako da se lakše kreće kada su u pitanju velike brzine. Pored toga, navela bih i da je skoro potpuno nečujan, ali to ne znači da je neprimetan, jer dok smo se vozili skoro svi prolaznici su gledali u to "čudo" automobilske industrije.
Poznati influenser Amil Ćorović mi je pružio priliku da se oprobam u vožnji njegovog automobila, Tesle 3. Pre nego što sam krenula sa vožnjom pitao me je jedno vrlo jednostavno pitanje, a to je da li znam kako da otvorim vrata. Bila sam u čudu, ali kada sam videla kako izgleda brava bilo mi je jasno zašto skoro niko nije znao da otvori vrata. Uz malo muke uspela sam da shvatim i sednem za volan.
Sledeće što je predstavljalo problem jeste rukovanje i "vezivanje" leve noge, koju je jako teško zadržati mirnom. Moram da priznam da mi kvačilo ni malo nije nedostajalo i sada razumem ljude koji nakon automatskog menjača ne žele da se vrate na manuelni. Zahvaljujući takvom menjaču automobil je startniji od ostalih i nema gubljenja vremena na prebacivanje brzina iz jedne u drugu. Sigurno je da početnici o tome sanjaju, jer je jedan od najtežih zadataka prilikom učenja vožnje upravo ovladavanje menjačem.
Iako je ovaj automobil izrazito jak i može da ide zaista brzo podešen je tako da umereno koči, nema naglog cimanja niti ishitrene reakcije. Tokom prve vožnje zaključila sam i da je veoma pouzdan. Kada ulazi u krivinu skoro uopšte se ne naginje, pa je udobnost i više nego zagarantovana sa njim.
Možda je i nepotrebno pričati o tome kakvu opremu poseduje, počev od kamera, do igranja igrica i raznih modula koji se podešavaju jednostavnim klikom na dugme. Kada je u pitanju unutrašnjost, izdvaja se od ostalih automobila po tome što ćete malo toga primetiti osim ekrana. Amil kaže da je najzanimljivija karakteristika Tesle ta što možete podešavati smer klime u milimetar. Potrebno je samo prevući prstom do željene pozicije i hladan ili topao vazduh stiže do vas.
Mnogo je vrlina koje poseduje ovaj automobil, a to je već i ranije dokazano na test vožnjama, gde se pokazao odlično. Jedina mana koju sam zapazila jeste što je previše komotan i komforan, iako to čudno zvuči. Kada se uzme u obzir da mnogi vožači uključuju autopilot prilikom dugog putovanja može se desiti da vozač izgubi pažnju ili čak da zaspi. Veoma je važno ostati fokusiran na vožnju, čak i sa tako pouzdanim automobilom i zbog toga ga možda ne bih preporučila nekome ko je tek položio vozački ispit.
Bilo mi je veoma zanimljivo dok sam ga vozila i brzo sam ovladala njime, tako da moram reći da je neuporedivo lakše od vožnje automobila sa manuelnim menjačem. Posebno je bitno naglasiti da je siguran i potpuno zahvalan za duge vožnje. Sa samo jednim punjenjem možete preći 450 kilometara, što je sasvim dovoljno da obiđete veći deo Srbije.
Na video snimku koji smo pripremili za vas možete videti kako sam se snašla tokom vožnje, ali i čuti iskustva iz "prve ruke" od njegovog vlasnika, Amila.
Podsećanja radi, Tesla je automobilska kompanija sa sedištem u Kaliforniji. Većinski vlasnik kompanije je Ilon Mask, a prodaje nekoliko modela automobila koji se prave u fabrikama širom sveta. Ime je dobila po slavnom srpskom naučniku Nikoli Tesli, jer je pre oko 150 godina izumeo asinhroni trofazni motor, koji je sličan generatoru. Upravo taj izum je poslužio inženjerima da dođu do verzije automobila kojima se danas divimo.
Ukoliko do sada niste imali priliku da vozite Teslu, preporučujem vam da probate, jer ćete potpuno promeniti mišljenje o vožnji, kao i ja. Budućnost je tu, treba samo da se provozamo bar jedan krug.
(Espreso)