korona
41 ODSTO ANKETIRANIH GRAĐANA SRBIJE SMATRA: Posledice pandemije će prestati od 6 meseci do 2 godine!
Medju zaposlenima nije drugačija situacija, pa tako i velika većina (74 odsto) zaposlenih ispitanika podjednako brine za svoje finansije
U Srbiji 41 odsto anketiranih građjana smatra da će za šest meseci do dve godine prestati da osećaju posledice pandemije, pokazalao je istraživanjerevizorsko-konsultantske kompanije EY.
Među 1.000 ispitanika raznih uzrasta, 57 odsto reklo je da im "nije prijatan odlazak na zabavne dogadjaje za široku publiku", kao ni putovanje javnim prevozom (52 odsto).
Polovina ispitanika (51 odsto) rekla je da im "nije prijatno da dozvole da uslužni radnici udju u njihov dom".
Istraživanje "EY Indeks promene navika potrošača" u Srbiji je utvrdilo da je za svoje finansije zabrinut svaki ispitanik koji ima samo osnovno obrazovanje, a zabrinuto je i 94 odsto onih čiji ukupan prihod domaćinstva ne prelazi 48.000 dinara.
Među zaposlenima nije drugačija situacija, pa tako i velika većina (74 odsto) zaposlenih ispitanika podjednako brine za svoje finansije. Ta briga je naročito izražena medju ispitanicima koji se bave fizičkim poslovima i skoro svi (92 odsto) brinu za svoje finansijsko stanje.
"U proteklih godinu dana, kada smo se i u našoj zemlji suočili s kovidom-19, naučili smo kako je to poslovati i živeti van 'zone komfora'. Prilagodili smo se novim trendovima, novim uslovima poslovanja, novim načinima komunikacije i obavljanja svakodnevnih aktivnosti", rekao je Ivan Rakić, rukovodeći partner kompanije EY za Srbiju, Crnu Goru i Bosnu i Hercegovinu.
Istraživanje u Srbiji je pokazalo da se 91 odsto gradjana drugačije druži - "socijalizuje", drugačije kupuje 79 odsto, drugačije pristupa medicinskoj nezi 73 odsto, drugačije radi 66 odsto.
Dok većina ispitanika zbog pandemije pokušava da više štedi ;(59 odsto), osam odsto kaže da je u potpunosti izgubilo prihode.
Svi ispitanici se slažu da je za svaki tip proizvoda cena ključni faktor odluku o izboru i ;kupovini. Za sve tipove proizvoda procenat ispitanika koji se složio da je cena ključna je od 62-83 odsto.
Na drugom mestu po važnosti pri odluci o kupovini je marka proizvoda, ili - kada je to i pakovana i sveža hrana, koliko smatraju da je ona zdrava, odnosno dobra za njih.
Na globalnom nivou, 46 odsto ispitanika u svih dvadeset zemalja reklo je da su veoma zabrinuti za ekonomiju svoje zemlje, dok je 46 odsto istaklo da su "zabrinuti samo donekle".
Bonus video:
(Espreso / Beta)