STIŽU PROMENE

SPREMAJU SE VELIKE PROMENE U GRADSKIM AUTOBUSIMA: Ništa više neće BITI ISTO

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da je realizacija ove odluke sve bliža

Objavljeno: 28.05.2021. 20:24h

Vozači gradskih vozila muku muče zbog nedovoljne preglednosti u pojedinim situacijama. Pored toga, veliku opasnost predstavlja i nesavesno ponašanje putnika, te se sve češće događaju povrede prilikom njihovog ulaska ili izlaska iz autobusa.

U autobusima trenutno postoje tri kamere, a zbog dodatne bezbednosti u planu je ugradnja još jedne. Uz dodatnu kameru vozači gradskih autobusa imali bi displej ispred sebe i mogli da vide sve delove vozila. Tako bi mogli da blagovremeno reaguju pre eventualnih povreda putnika.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da je realizacija ove odluke sve bliža.

– Sa tri postojeće kamere su pokrivena sva vrata vozila. Problem je to što one ne snimaju deo između redova. U velikom su problemu vozači i kada pristaju na stajalište, te često rade po osećaju. Postoje senzori koje detektuju prisustvo ljudi u blizini vrata, međutim čim su ljudi sve vreme u tom polju, ne funkcionišu. Radi se o tome da na žalost imamo incidente pogotovo na trećim vratima, ponekad i sa smrtnim ishodnom. Moramo da razumemo da vozačima nije lako. Četvrta vrata su od ogledala udaljena 18 metara. Može da bude noć, nedovoljno osvetljeno stajalište…to sve stvara dodatni problem, istakao je Okanović.

Kako kaže, veliki problem predstavlja to što vozači često ne mogu da uoče ako deo odeće ostane zaglavljen između vrata, kao i ako se radi o deci koja ne mogu da se uoče lepo na trećim ili četvrtim vratima.

– Najviše stradaju stari sugrađani i deca, te apelujem da ulaze na prva vrata, tada će moći vozač blagovremeno da reaguje, istakao je Okanović.

On je dodao da se nada da će uskoro odluka biti donesena, ali da ne može i dalje da se uvede kao obavezna stavka koju bi morali svi da ispune.

– Ako dodatne kamere propištemo kao obavezane, one će morati da budu obavezne i na tehničkom pregledu, što ne bi mnogima odgovaralo. Međutim, ako govorimo o tome koliko koštaju, one su u vrednosti jedne ili dve rezervne gume za autobus, tako da su veoma pristupačne, naglasio je Okanović.

Bonus video:

(Espreso/Mondo)