lep posao
POŠTARI IMAJU PUNE RUKE POSLA! Zbog novih vrsta pošiljki, sve je i VIŠE OBAVEZA POŠTARIMA
Razvoj tehnologije, pojava interneta i društvenih mreža uticali su na način komunikacije i gotovo potpuno promenili vrstu pošiljaka
Posao poštara sve je obimniji uprkos novim mogućnostima komunikacije, novo vreme donelo je i nove vrste pošiljki zbog čega poštari imaju sve više obaveza, a pisma i razglednice se i dalje šalju.
Razvoj tehnologije, pojava interneta i društvenih mreža uticali su na način komunikacije i gotovo potpuno promenili vrstu pošiljaka, ali posao poštara kao i odnos sa korisnikom ostao je isti, objasnio je poštarski službenik iz Beograda Nikola Prokopljević.
"Pre 20 i više godina, kada sam počinjao da radim, nosili smo dnevnu štampu, isporučivali smo jako puno pisama i telegrama, vršili smo naplatu telefona i mnoge druge stvari koje više nisu zastupljene. Danas je pošta koju dostavljamo dosta drugačija, ali naš posao ostao je isti", rekao je Prokopljević.
Uprkos novim načinima komunikacije, u poštanskim torbama se i dalje nalazi značajan broj pisama i razglednica, a tokom praznika stiže i veliki broj čestitki, kaže Prokopljević i dodaje da se trudi da utiče na korisnike da ih uvek, kada mogu, šalju.
"Za mene je najlepše kada deca pošalju razglednice sa rekreativnih nastava, što predstavlja njihov prvi dodir sa poštom. Posebno mi je drago kada vidim koliko se tome obraduju njihovi roditelji ili bake i deke", dodao je on.
Posebnu vrstu pošiljki za njega predstavljaju pisana pisma jer, kako kaže, u svojoj torbi nosi emociju, a ne pismo.
"Danas se pisma pišu jako retko, iznenadim se kada treba da ih dostavim ali još postoje osobe koje svoju reč vole da izraze u pisanoj formi. Prilikom preuzimanja pisama, korisnicima najčešće zacakle oči što mi je uvek drago da vidim", naglasio je Prokopljević.
Promena načina života i navika, uticao je na to da sugrađani sve više naručuju i kupuju onlajn, što je povećalo obim posla jer se pošiljke isporučuju na kućne adrese.
Povećao se i broj računa, jer je sve više usluga i servisa na koji su korisnici pretplaćeni, pa tako u poštarskoj torbi sve više ima kompanijskih i bankarskih obaveštenja koja stižu korisnicima.
Ipak, prema njegovim rečima mnogo je važnije ono što se nije promenilo, a to je odnos sa sugrađanima, korisnicima usluga, koji je pun međusobnog uvažavanja, poštovanja i pažnje, što posao poštara čini jednim od najlepših zanimanja.
"Naš narod gaji posebna osećanja prema poštarima, jer oni ne uručuju samo pošiljke već su vrlo često velika pomoć i podrška sugrađanima a naručito najstarijima", rekao je Prokopljević.
Posao poštara podrazumeva veoma blisku interakciju sa korisnicima, jer se viđaju svakodnevno pa ih neki od njih smatraju i članovima porodice.
"Trudim se da ih uvek pitam kako su, da li im nešto treba, a ukoliko je to potrebno, za njih kupim namirnice ili lekove", kazao je on.
Za vreme vanrednog stanja zbog pandemije korona virusa, poštari su radili bez prestanka i neretko su bili jedine osobe sa kojima su mnogi korisnici, a narocito stariji sugrađani, bili u kontaktu i jedini na koje su mogli da se oslone za pomoć u svojim dnevnim potrebama.
"Drago mi je da mogu da pomognem i što sa korisnicima uspevamo da ostvarimo tako blizak kontakt", kaže Prokopljević.
(Espreso/Tanjug)