PROBAJTE!
Želite da vaše DETE bude USPEŠNO? Onda morate da usvojite ovih 5 NAVIKA!
Sa druge strane, roditelji koji sve prepuštaju slučaju i ne ulažu ni najmanji napor u odgajanje
Vaspitanje dece je najteži zadatak u životu svake osobe, a najveći ponos je gledati kako je vaše dete izraslo u dobrog čoveka i uspešnu osobu. Kako izgleda vaspitanje dece koja su usmerena na najbolje - da daju sve od sebe kako bi postigli uspeh. Oni moraju imati smer, disciplinu i upornost. A to stiču kroz vaspitanje.
Sa druge strane, roditelji koji sve prepuštaju slučaju i ne ulažu ni najmanji napor u odgajanje i obrazovanje svoje dece verovatno će imati osrednje uspešnu decu, možda čak i neuspešnu. Naučnici su se pozabavili ovim i istražili kako se postupaju roditelji čija deca izrastaju u osobe koje se smatraju najuspešnijim.
Zadovoljstvo i sreća majke od presudnog značaja
Naučnici i sa Univerziteta Linkoln analizirali su 13.000 britanskih parova sa decom koja su rođena početkom 2000-ih sa ciljem da otkriju koliko su roditelji srećni u periodu od 9 meseci. Zatim su posle 14 godine ponovo ispitali te parove jesu li zadovoljni u braku i da li im je ljubav opstala, imaju li njihova deca poremećaje ponašanja i kolika je privrženost roditelja i dece.
Rezultati su pokazali da su gornja pitanja usko povezana s majčinim zadovoljstvom u braku, a ne toliko očevim. Majčina bračna sreća pokazala se dvostruko važnijom od očeve za opstanak braka. Majčino zadovoljstvo svojim životom pokazalo se i dvostruko bitnijim u razmatranju mentalnog zdravlja dečaka tinejdžera. Kada je reč o devojčicama, samo je majčina sreća povezana s njihovim mentalnim zdravljem.
Deci uvek daju dobar primer.
Razmislite kakva budućnost očekuje decu ili tinejdžere koji su se sposobni da se nose sa svim mogućim životnim izazovima.
Naučnici sa Univerziteta Pensilvanija i MIT-a podvrgli su ispitivanju 520 dečaka i devojčica uzrasta od četiri ili pet godina kako bi procenili upornost za izvršavanje zadataka koje su prethodno obavljali njihovi roditelji. „Upornost roditelja je dobar pokazatelj koliko će biti uporna njihova deca“, tvrde naučnici.
Deca su bila uporna samo ako su i njihovi roditelji pokazali spremnost za angažovanjem i kada nisu posustajali čak i kada je teško.
Pokazuju veliko interesovanje za školske obaveze i zadatke
Engleski naučnici su u studiji analizirali vezu između angažmana roditelja oko školskih zadataka. Otkrili su da roditelji najviše pomažu deci ako im u ranoj dobi čitaju, uče ih slova, brojeve i pesmice i ističu važnost pismenosti, čitanja i učenja.
Kad su deca starija, pokazala su se uspešnijima tokom školovanja ako roditelji idu na školske izlete u prirodi i pokazuju veliko interesovanje koliko im deca ispunjavaju školske obaveze.
Vode ih na muzičke časove i uče ih da sviraju neki instrument
Univerziteti američkih država Džordžija i Alabama proučavali su 2.323 roditelja dece od 7 do 17 godina koja trenutno idu na privatne muzičke časove ili idu u muzičke škole izvan osnovnog obrazovanja. Njihovo otkriće je da većina roditelja smatra da su časovi klavira ili nekog drugog instrumenta jedna od najvećih prednosti.
85 odsto roditelja otkrilo je da su deca postala strpljivija, otpornija i uglavnom posvećenija rešavanju zadataka, čak i kad su teški. 68 odsto smatra da deca koja uče da sviraju neki instrument istovremeno nauče i da zadatke mogu da završavaju na vreme, a ne da ih odlažu. Takođe, rano nauče da koristite rokovnike kako bi svoje obaveze obavili na vreme.
83 odsto smatra da su deca svesnija sebe, svojih mogućnosti, shvatajući da mogu biti još i bolji. 60 odsto roditelja smatra da su deca shvatila da moraju biti svesna toga koliko vremena provode ispred televizije, kompjutera i mobilnog telefona, kao i kako to mogu ograničiti.
71 odsto smatra da su deca zbog muzičkih instrukcija postala bolja u određivanju koji zadaci imaju prioritet. Takođe, znaju da kontrolišu sebe u aktivnostima koje im bespotrebno oduzimaju vreme kako bi se posvetili stvarima koje im zaista pričinjavaju zadovoljstvo.
Uče ih kako da se fokusiraju i izbegavaju zamke za odvlačenje pažnje
Nir Ejal, profesor sa Univerziteta Stamford smatra da je u doba digitalizacije najvažnije naučiti decu da razvijaju koncetraciju i ne podležu spoljašnjim faktorima. A upravo je to ono što današnji roditelji svoju decu ne uče.
Ključno je rano objasniti deci zašto je važno ograničiti vreme ispred ekrana, te ima dati mogućnost da sami biraju i određuju svoje granice.
Naučnik je to objasnio svojim primerom.
Kad je njegova ćerka bila mala, on i njegova žena objasnili su joj da mora ograničiti vreme na tabletu da bi imala vremena da se igra sa drugaricama i ode na plivanje. Objasnili su joj i zašto autori videa i aplikacija koje je toliko privlače rade to upravo tako kako bi što duže ostala prikovana uz ekran.
Zatim su je pitali koliko joj je vremena potrebno na kompjuteru ili tabletu dnevno i umesto da im odbrusi ‘ceo dan’, pristala je na ‘dva gledanja dnevno’.
„Zaista je važno da deca istinski shvate zašto moraju da ograniče vreme ispred ekrana i da sami sebi postave jasne granice kojih će se držati sami, bez pritisaka i svađa. „Važno je da su ta pravila sami sebi postavili, nikako da ne budu nametnuta“, objasnio je Ejal.
Bonus video:
(Espreso/Zelena učionica)