test automobila
NEKI AUTOMOBILI DOBIJU 0 ZVEZDICA NA TESTU: Znate li zašto?
Ovaj auto je zapravo najbolje prošao na tržištu Indije i Južne Afrike
Crash test na kom automobil nije dobio pozitivnu ocenu, npr Suzuki Maruti S-Presso, dobio je nula zvezdica jer nije uspeo da zaštiti putnike prilikom udesa.
Ovaj auto je zapravo najbolje prošao na tržištu Indije i Južne Afrike. Pitate se, zbog čega je zapravo nebezbedan? Zašto je dobio 0 zvezdica?
NCAP test je rekao svoje, brzinom od 65 km/h se automobil zakucao u metalnu barijeru i na lutkama je pokazano koliko bi vozač i suvozač pretrpeli štete, pa ukoliko bude crveno, znači da zaštite maltene i nema.
Ovaj auto je zapravo najbolje prošao na tržištu Indije i Južne Afrike. Pitate se, zbog čega je zapravo nebezbedan? Zašto je dobio 0 zvezdica?
NCAP test je rekao svoje, brzinom od 65 km/h se automobil zakucao u metalnu barijeru i na lutkama je pokazano koliko bi vozač i suvozač pretrpeli štete, pa ukoliko bude crveno, znači da zaštite maltene i nema.
Kao prvo, automobil ima er beg samo na mestu vozača, kada pogledamo autombil koji je dobio 5 zvezdica, on ima er begove na oba prednja sedišta, a za mesta pozadi su tu er begovi koji dolaze sa strane.
Zbog toga se smanjuje sila udarca i putnici lakše podnesu udes.
S-Presso ima problema i sa pojasevima, tačnije pojas ne može lepo da "klikne" i da žljeb lepo uđe u kućište, zbog toga su lutke posrnule ka napred faktički bez otpora.
Prema studijama, putnici sa prednjih sedišta imaju 12.8% manje šanse za fatalnu povredu kada je pojas vezan pravilno. S-Presso ima problema da apsorbuje udarac, već se sve reflektuje direktno na kabinu, što je izuzetno opasno po vozača i suvozača.
Pogotovo kod automobila kao što je S-Presso koji imaju izuzetno kratak prednji deo. Kada se to uporedi sa malo dužim hečbekom, vozač u takvom automobilu gotovo da ne oseti posledice.
Kada je globalni NCAP otišao u Indiju pre nekoliko godina i sproveo istraživanja, prvi testovi su uglavnom prikazivali 0 zvezdica što je bilo zabrinjavajuće.
Mnogi proizvođači su loše rezultate testova uzimali kao motivaciju i poboljšavali starije verzije svojih automobila ili su poboljšavali platforme, a automobile "gasili".
(Espreso/B92)