OTKRIVAMO
OVAJ ODEVNI PREDMET JE TOTALNO IZAŠAO IZ MODE, a onda je zbog PANDEMIJE počeo da se prodaje kao NENORMALAN!
Neki lanci još nisu uspeli da se reše prošlogodišnje odeće, koja bi u normalnim vremenima “planula” na rasprodajama.
Prošla je godina bila teška za industriju odeće, koja je zabeležila pad prodaje za oko 17 posto, prema Euromonitoru, a i budućnost je neizvesna.
Evropski i američki lanci trgovina odećom ne uspevaju da se reše zaliha i smanjuju narudžbe prolećnih kolekcija, a pogoni u Bangladešu uzalud čekaju narudžbe, jer u “kovid-svetu” se najviše traže – pidžame.
Neki lanci još nisu uspeli da se reše prošlogodišnje odeće, koja bi u normalnim vremenima “planula” na rasprodajama. Britanski "Primark" ima tako na skladištu kolekciju za proleće/leto 2020, vrednu 150 miliona funti, i 200 miliona funti vrednu kolekciju za jesen/zimu.
U konsultantskoj kući "Mek Kinsi" vrednost neprodate odeće u svetu, u trgovinama i u skladištima, procenjuju na 140 do 160 milijardi evra, što je iznad dvostruko više od normalne vrednosti. Britanski "Mark&Spenser" i nemački "Hugo Bos" naručili su za ovogodišnju prolećnu kolekciju manje odeće nego što je uobičajeno.
Problemi se prelivaju na velike proizvođače odeće, poput Bangladeša, koji se uveliko oslanja na izvoz tekstila. Fabrike se bore da ostanu otvorene.
Bangladeško "Udruženje proizvođača i izvoznika odeće" sprovelo je anketu u pedeset fabrika i utvrdilo da su ove sezone primili 30 posto manje narudžbi nego inače, a novi problemi su stigli u januaru sa novim merama blokade.
Prošla godina je bila teška za industriju odeće, a predviđanja za ovu nisu mnogo “blistavija”. Procene za 2021. godinu kreću se od pesimističnih "Mek Kinsijevih" predviđanja da će pasti 15 odsto, do Euromonitorovih procena da će se smanjiti “samo” 11 odsto.
Međutim, kakvo takvo olakšanje donela je popularnost pidžama tokom blokade.
“Ako želite znati što se nosi u Velikoj Britaniji – u modi su opet pidžame”, rekao je u januaru izvršni direktor "Mark&Spencera".
Hugo Bos je aludirao na isti fenomen, smanjivši ponudu klasične poslovne odeće i proširivši onu za dom i slobodno vreme, prenosi Bizlajf pisanje Poslovnog dnevnika
Nekim proizvođačima to je slaba uteha jer, kako kažu, “potražnja za pidžamama nikada nije bila veća, ali ne mogu svi praviti pidžame”.
Bonus video:
(Espreso.rs/Sputnik)