Ilon Mask, Foto: EPA / CHRISTIAN MONTERROSA

pažnja

ILON MASK LANSIRA U NEBO APLIKACIJU KOJA PRETI DA UGROZI FEJSBUK: Preko nje će intervjuisati PUTINA

Prema izveštaju Rojtersa, potražnja za pozivnicama je toliko velika da se prodaju i u Kini, putem Alibabine platforme Idle Fish.

Objavljeno: 17.02.2021. 08:34h > 13:43h

Opet, čini se da je sve zakuvao Ilon Mask.

Svaki put kada čovek nešto objavi na Tviteru, tržište odmah podivlja. Ove godine je nakratko poslao akcije GameStop-a u nebo, a zbog njega su svi poludeli za kriptovalutom dogecoin. Kada je napisao da „donekle voli ručno rađene poklone“, vrednost Etsi veb prodavnice, specijalizovane za zanatske poklone, skočila je preko noći.

Dakle, bilo mu je dovoljno da na svom Tviteru hashtag bitcoin i da vrednost te kriptovalute skoči za 14 procenata preko noći. Pomoglo je, naravno, i to što je njegova kompanija Tesla pre sedam dana objavila da je kupila bitkoine u vrednosti od 1,5 milijardi dolara i da će uskoro biti moguće njima kupiti njihove automobile.

A Clubhouse je izgleda njegova nova igračka.

Donedavno relativno nepoznata aplikacija koja teži da bude nova globalna hit društvena mreža eksplodirala je u broju korisnika i vrednosti nakon što se na njoj pojavio Mask, pa trenutno, pišu svetski mediji, vredi više od milijardu dolara, iako je tehnički još uvek u beta verziji i nije dostupan javnosti.masa.

Ali zbog Maska, sada svi pričaju o klupskoj kući.

To je aplikacija koja stavlja sve kartice na zvuk. Bilo je, u stvari, pitanje vremena kada će se pojaviti društvena mreža koja se pokušala profilisati drugačije od Instagrama, TikToka, Fejsbuka i Tvitera, a to su pre svega tekstualne, foto i video mreže, pa je Clubhouse opisan kao kombinacija radija, konferencijski poziv, audio ćaskanje i podkastovi uživo.

Dakle, nema fotografija, nema video veza, korisnici se pridružuju kanalu po svom izboru (Clubhouse to sam naziva) i slušaju uživo nekoga ko razgovara ili razgovara s njima, a trik je u tome što se sve odvija uživo, što znači da nema sledećih preslušavanje razgovora ili se može snimiti putem aplikacije.

Oni prodaju pozivnice

Trik je u sledećem: da biste pristupili Klubu, neko vas mora pozvati u nju. Ne samo da možete da preuzmete i prijavite se na aplikaciju, već joj možete pristupiti pozivom nekoga ko je već član, što celoj priči daje auru ekskluzivnosti.

Želja masa da uđu u Clubhouse nakon posete Ilona Maska toliko se povećala da se pozivnice prodaju preko Reditt-a, Craigslist-a, eBai-a i Ali Ekpress-a po cenama koje trenutno prelaze 60 USD.

Drugi problem je što je aplikacija trenutno dostupna samo korisnicima iPhonea. Ako nisu pozvani na nju, mogu je preuzeti i upisati svoje ime na listu čekanja, dok korisnici Androida mogu samo čekati da im se omogući preuzimanje.

Klubu su u martu 2020. godine, na početku pandemije, osnovali Paul Davidson i Rohan Seth (bivši zaposlenik Google-a), preduzetnici u Silicijumskoj dolini, a do maja uspeli su da okupe nešto više od 1.500 korisnika. Vrednost mreže do sada je procenjena na stotinak miliona dolara.

A onda se na njemu pojavio Ilon Mask u jednoj od soba, moderirajući intervju sa Vladom Tenevom, šefom Robinhead-a, platforme za trgovanje akcijama koja je nedavno bila u središtu skandala GameStop.

Da se ​​ukratko podsetimo: mali akcionari okupljeni putem društvenih mreža, uglavnom Reditt, kupili su velike količine akcija GameStop-a, američke kompanije za video igre, kako bi podigli njegovu cenu i tako naneli milijarde dolara štete moćnim investicionim fondovima koji su želeli da zarade na negativna strana. i iste cene.

Robinhood je u jednom trenutku prestao da trguje GameStop akcijama, štiteći sredstva, a takva vruća tema, uključujući Muska-u koji je spasio Teneva, dovela je do toga da se svi zainteresuju za Clubhouse.

Njihov razgovor izazvao je takvo interesovanje da je prekoračen limit za Clubhouse, koji je preko noći postao najtopliji startup u SAD-u.

A Mask je već najavio novu bombu: želi da intervjuiše Vladimira Putina u Clubhouse-u, koji to nije odbio, ali intenzivno razmišlja da se složi.

Trenutno imaju dva miliona korisnika i brojne investitore, a to ih je dovelo do statusa jednoroga - ili procenjene vrednosti od milijardu dolara, što ih stavlja na nivo kompanija poput AirBnb, Uber ili SpaceKs.

Prema izveštaju Routersa, potražnja za pozivnicama je toliko velika da se prodaju i u Kini, putem Alibabine platforme Idle Fish.

Između ostalog, ljude je privukla ekskluzivnost jer su se, kako prenosi Guardian, stvarni elitizam i potraga za članstvom u prestižnim jahtama ili seoskim klubovima prelili u virtuelni svet i društvene mreže.

Netipični korisnici

I Clubhouse to mudro koristi. Naime, među postojećim članovima, piše Financial Times, preovlađuju osnivači tehnoloških kompanija i investitori, koji nisu tipični korisnici društvenih mreža, poput TikToka, kojim tinejdžeri dominiraju i uglavnom ga koriste za zabavu.

Pored Maska, u klubu se nedavno pojavio i osnivač Fejsbuka Mark Zuckerberg, a Musk je već najavio novi dolazak, zajedno sa reperom Kanieom Vestom, kontroverznom zvezdom, i njegovom suprugom Kim Kardashian.

Ilon Mask, 49-godišnji vlasnik Tesle i Space Ks-a, nije prva poznata ličnost koja ih je stvorila.

(Espreso/Jutarnji.hr)