ŠOKANTNO!
HRVATI ŽESTOKO NAPADAJU DARU IZ JASENOVCA: Uzeli su SRAMNU KRITIKU staru 4 dana, sve pršti po njihovim medijima!
Novi film Predraga Antonijevića prati životnu priču 10-godišnje Dare koja tokom Drugog svetskog rata s porodicom završava u Jasenovcu
Hrvatima, izgleda, jako teško pada da će svet videti film koji govori o stradanju Srba, Jevreja i Roma u ustaškom logoru Jasenovac u Drugom svetskom ratu.
Toliko, da su sada uzeli sramnu kritiku Džeja Vajsberga iz Varajetija (staru 4 dana), u kojoj se insinuira da je film rasistički i manipulativan, i plasiraju je po svojim portalima.
Tako je Večernji list ovaj sraman tekst objavio pod naslovom ""Dara iz Jasenovca jeftina je i senzacionalistička antihrvatska propaganda srpskih nacionalista".
Prenosimo ovaj tekst:
"Jedan od najpoznatijih američkih filmskih časopisa Varajati objavio je oštru kritiku ovogodišnjeg srpskog kandidata za Oskar, filma "Dara iz Jasenovca".
Taj novi film Predraga Antonijevića prati životnu priču 10-godišnje Dare koja tokom Drugog svetskog rata s porodicom završava u Jasenovcu.
To je jedan od mnogih filmova o holokaustu, piše Varajatijev kritičar Džej Vajsberg, ali bilo bi vreme da se zapitamo zašto filmovi o holokaustu tako dobro prolaze. Neki spadaju u onu kategoriju "da se ne zaboravi", međutim, moramo priznati, smatra on, da se priče o holokaustu jednostavno dobro prodaju.
Naziva zatim "Daru iz Jasenovca" srpskom nacionalističkom propagandom zamaskiranom u priču o koncentracionim logorima.
"Počnimo s činjenicama: hrvatska fašistička vlada tokom Drugog svetskog rata, ustaše, bili su krvoločni nasilnici koje su podržavali neki od moćnih članova Katoličke crkve. Zloglasni po svom sadizmu, ustaše su na metu uzeli Srbe, ali i Jevreje i Rome, po uzoru na svoje nacističke saveznike, propagirajući politiku "mi protiv njih", čiji su otrovni koreni ponovno izašli na videlo punom snagom tokom raspada Jugoslavije 1990-ih godina. Neosporno, kompleks Jasenovca bio je ozloglašen čak i među koncentracionim logorima smrti zbog okrutnosti svojih zapovednika i njihovih podređenih. Oko 80.000 zatvorenika, uglavnom Srba, u Jasenovcu je ubijeno između 1941. i 1945. godine te iako Jasenovac zadržava posebno mesto u kolektivnoj svesti Srba, o njemu izgleda nikada nije napravljen igrani film" piše Vajsberg.
Te su činjenice neupitne, nastavlja kritičar, no ovaj film ima dvostruki problem. Odiše neskrivenim antihrvatskim i antikatoličkim tendencijama, namerno naglašenima kako bi rasplamsale postojeće razmirice između Srbije i njenih suseda. Drugo, u načinu na koji uživa prikazujući sadizam u kontrastu s dečjom nevinosti, ne ostavlja prostora za bilo kakvo promišljanje o opasnostima nacionalizma, ubilačkog rasizma i genocida, nadomeštajući ga jeftinim senzacionalizmom i sentimentalnošću.
Opisuje Vajsberg zatim i radnju filma, zamerajući redatelju posebno nedostatak ikakve suptilnosti te na kraju zaključuje: "Kada uz "Daru iz Jasenovca" ne bi postojao i savremeni kontekst, bila bi to još samo jedna drama o holokaustu koja koristi nasilje slično kao i, na primer, filmovi o serijskim ubicama. Ali pozadinu toga ne možemo zanemariti te u ovom slučaju način na koji srpski nacionalisti koriste Jasenovac kao bojni poklič pretvara ovaj film u propagandu"."
(Espreso.co.rs/vecernji.hr)