Društvene mreže/ilustracija, Foto: Profimedia

novi zakon

TURSKA ZABRANILA REKLAMIRANJE OVIM DRUŠTVENIM MREŽAMA: Novi zakon uvodi cenzuru iz jednog razloga!

Kompanije koje odbiju da imenuju zvaničnog zastupnika podležu novčanim kaznama, zabrani oglašavanja, a mogle bi da se suoče i sa smanjenjem opsega za prenos podataka.

Objavljeno: 19.01.2021. 12:10h

Turska je danas uvela zabranu reklamiranja na Tviteru, Periskopu i Pinterestu, jer se te kompanije ne pridržavaju zahteva iz novog zakona koji nalaže da platforme društvenih mreža imenuju pravne predstavnike u toj zemlji.

Ovaj zakon, za koji grupe za ljudska prava i slobodu medija kažu da uvodi cenzuru, obavezuje društvene medije da imaju predstavnike u Turskoj koji se bave pritužbama na sadrzaj na njihovim platformama, prenosi agencija AP.

Kompanije koje odbiju da imenuju zvaničnog zastupnika podležu novčanim kaznama, zabrani oglašavanja, a mogle bi da se suoče i sa smanjenjem opsega za prenos podataka (bendvid) zbog čega bi njihove platforme bile prespore za korišćenje.

Fejsbuk je izbegao zabranu oglašavanja pošto je u ponedeljak objavio da je započeo proces izbora pravnog lica u Turskoj, pridruživši se tako LinkedInu, Jutjubu, TikToku, Dejlomoušunu i ruskom VKontaktu, koji su prhvatili postavljanje pravnog lica u Turskoj.

"Nadamo se da će Tviter i Pinterest, koji još uvek nisu imenovali svoje predstavnike, brzo preduzeti potrebne korake", izjavio je Omer Fatih Sajan, zamenik ministra za komunikacije i infrastrukturu, nakon što je u Službenom glasniku objavljena zabrana oglašavanja na tim društvenim mrežama.

(Espreso.co.rs/Tanjug)