NISU PODRŽALI STUDIJU
TAKSISTI NAJAVLJUJU BLOKADU CENTRA BEOGRADA: Poznat je i razlog, OVO IM SE NIJE DOPALO!
Aleksandar Bjelić iz SATUS-a navodi da je studija, koja predviđa da je Beogradu potrebno 7.006 taksi vozila, koja rade osam sati u toku dana po principu jedan automobil jedan vozač, prvo trebalo da bude dostavljena svima
Taksi udruženja i privredna društva neće podržati studiju Saobraćajnog fakulteta "Planiranje i projektovanje sistema taksi prevoza putnika u Beogradu za period 2020-2024", čiji su deo "Novosti" objavile u ponedeljak.
Objavljeni podaci iznenadili su prestoničke taksiste. Iz Saveza auto-taksi udruženja Srbije (SATUS) kažu da će uputiti zahtev gradonačelniku da se ona ne "usvoji". Tvrde i da bi njeno prihvatanje "izazvalo revolt kod taksi prevoznika, koji će se preliti na ulice, gde bi svako u svom vozilu iskazao svoje nezadovoljstvo".
Aleksandar Bjelić iz SATUS-a navodi da je studija, koja predviđa da je Beogradu potrebno 7.006 taksi vozila, koja rade osam sati u toku dana po principu jedan automobil jedan vozač, prvo trebalo da bude dostavljena svima, kako bi se sa njom upoznali i onda argumentovano učestvovali u javnoj raspravi.
- Da bismo se bavili brojem vozila na stručan način, a ne po političkoj direktivi, trebalo je da od nas traže nove izveštaje, jer je tokom pandemije virusa korona posao pao za 65 odsto. Uvideli bi koliki je obim posla i koliki bi tada broj vozila bio potreban gradu. Trebalo je da konsultuju ekonomiste koji bi im dali realnu sliku pada prihoda, jer su nam potrebne dve-tri godine da se oporavimo i vratimo se na broj transportnih zahteva koji smo imali pre pandemije - navodi Bjelić.
Kaže i da je na ulicama sada 6.300 vozila, što je za 706 manje od broja koji se pominje u studiji. Navodi da su zato stručnjaci sa Saobraćajnog fakulteta trebalo da daju predlog rešenja problema više od 500 taksi preduzetnika koje su stanju privremenog prekida, kao i da je ključ problema i rešenja tu.
- Studija je bazirana na broju vozila i osam časova rada, a taksi preduzetnici po postojećem Zakonu mogu da zaposle vozače na svojim vozilima. Ujedno, u studiji se ne pominje da se cena taksi usluge nije menjala sedam godina, i da su svi parametri za određivanje cena u tom periodu povećani za skoro 60 odsto - navodi Bjelić.
I Slobodan Danović iz "Bunta" kaže da mu nije jasno kako preduzetničku radnju mogu da ograniče na osmočasovno radno vreme.
- Studija kaže da bi trebalo da imam duplo više vožnji da bih bio održiv, ali i da prestonici treba duplo više vozila na ulicama, pošto postojeći zakon predviđa da Beograd treba da ima 4.149 taksi vozila. To potire jedno drugo. Kažu i da treba povećati efikasnost taksi prevoza kako bi sistem bio konkurentniji, ali kome konkurentniji? Nijedan zakon od 2007. ili studija, koji su se ticali taksista, nisu sprovedeni u potpunosti. Verujem da će isto biti i sa ovom studijom. Izvući će iz nje samo ono što u datom trenutku odgovara nekim interesnim grupama.
PROJEKTOVANA BOLjA KONTROLA
Studijom je projektovan razvoj Odeljenja za monitoring i kontrolu rada taksi sistema. Utvrđeno je bi prevoznici bili u potpunosti održivi, i sa vozilima čija je nabavna vrednost do 20.000 evra, ukoliko bi ostvarili 14 ili više vožnji dnevno. Kao ključni problemi identifikovani su: nedovoljno definisani regulatorni okviri, odsustvo kontrole na strateškom nivou upravljanja, nedovoljno vozila na radu i njihova neusaglašenost sa potrebama korisnika što prouzrokuje značajan broj nerealizovanih zahteva, visoka prosečna starost voznog parka (oko 13 godina).
(Espreso.co.rs / Novosti.rs)