Milica vozi krševe, Foto: Ilustracija/Espreso.co.rs

milica vozi krševe-novogodišnji specijal

LJUDI, BUBAMARA JE STALA NASRED PUTA! Pokušala sam da upalim ali bezuspešno, pogledajte KAKO SAM SE IZVUKLA!

Iako Hitler nije znao da vozi, nešto ga je ipak privlačilo kod automobila, pa kažu da je bio potpuni zaluđenik.

Objavljeno: 31.12.2020. 20:00h > 12:47h

Novogodišnji specijal projekta "Milica vozi krševe" se nalazi upravo ispred vas, stoga se prepustite i uživajte u poslednjoj vožnji sa mnom tokom 2020 godine. Zanimljivom avanturom bih volela da začinimo poslednji dan ove tmurne godine i da je bar na trenutak učinimo lepšom za pamćenje.

Ovog puta imam poseban razlog za to što sam se ponovo odlučila za jedan od najprodavanijih automobila u istoriji - čuvenu Bubu. Izgled ovog modela će vas oboriti sa nogu i poželećete da ste bili na mom mestu.

foto: Emilija Jovanović

Sama ideja o konstruisanju ovog neverovatnog vozila potekla je od Ferdinanda Poršea, čije prezime danas svi znaju. Želeo je da napravi automobil dostupan prosečnom Nemcu, koji nema baš dubok džep. Ideja se odmah dopala tadašnjem vođi, Adolfu Hitleru, a sve što je taj diktator u tom trenutku zamislio brzinom svetlosti bi se obistinilo. Tako je "Buba" postala legenda.

foto: espreso.co.rs

Iako Hitler nije znao da vozi, nešto ga je ipak privlačilo kod automobila, pa kažu da je bio potpuni zaluđenik. Nisam se vodila njegovim primerom, te sam odlučila da iskoristim to što imam vozačku dozvolu i probam drugi put da vozim Bubu.

foto: Emilija Jovanović

Folksvagen "buba" se proizvodio od 1938. godine, pa sve do 2003. godine i za to vreme proizvedeno je preko 21 milion primeraka. Kada se ta brojka uzme u obzir potpuno je logično zašto je stekao veliku popularnost i kod nas.

Primerak koji sam vozila potiče iz 1976. godine, a deluje kao da ga je vlasnik juče kupio direktno iz salona. Sve na njemu je dovedeno do savršenstva, pa čak i presvlake na sedištima. Poseban je po tome što je kabriolet i što po sebi ima crne tačke, zbog čega nosi naziv "Bubamara". Očarao me je na prvi pogled, pa moram reći da sam imala i malu tremu kako ću se snaći na putu sa njim.

Samo paljenje vozila ide lako, ukoliko znate "osnovne stvari", a to je da se neće upaliti sam. Upravo tako, morate da se potrudite oko automobila kako bi vas slušao. Na isti način je tekla i vožnja, menjač je malo tvrđi i teško je da se odmah "uđe u štos", ako ranije niste imali iskustva.

Ono što je mene začudilo je što se volan veoma lako okreće, a to nije bio slučaj sa bubom koju sam ranije vozila. Problem kod ovog modela bio mi je menjač, kao i količina gasa koju treba da upotrebim. Neobično je prihvatiti činjenicu da automobil tog godišta treba glasno da se čuje, pa razmišljam kako je izgledala vožnja u to vreme, kada su svi automobili bili glasni.

Vožnja teče kao po loju, do trenutka kada sam morala da se okrenem. Već sam dobila instrukcije od vlasnika i pred polazak mi je skrenuo pažnju na rikverc. Kao što sam i pomislila, ugasila sam se na nizbrdici dok sam pokušavala da pogodim ovu komandu. Nekoliko puta sam pokušala da ga upalim, ali bezuspešno, a istovremeno mi se vraća film u glavi o tome šta mi je vlasnik rekao. Nakon nekoliko pokušaja okrećem automobil i vraćam se bez ikakvih problema.

Iako sam već vozila "bubu" i stekla samopouzdanje, to me nije zavaralo jer je svaki automobil drugačiji, kao i komande. Neverovatna je činjenica da sa istim modelom imam toliko različita iskustva. Kada sumiram utiske mogu da kažem da je ovo potpuno novo i drugačije iskustvo. Još uvek sam očarana ovim automobilima, a posebno ovom originalnom "bubamarom".

foto: Emilija Jovanović

Želim da vam se zahvalim što ste me pratili i bili podrška u svakoj vožnji, a ukoliko imate automobil koji biste voleli da probam javite se našoj redakciji i dolazimo na vašu adresu. Vidimo se uskoro sa novim krševima da ulepšamo i 2021. godinu.

(Espreso.co.rs)