novosti u prevozu?
NEMA VIŠE BUS PLUSA? Više neće biti kontrole u beogradskom prevozu? Ovo su svi detalji!
Grad Beograd raspisuje tender
Grad Beograd u utorak raspisuje otvoren tender za izbor partnera za naplatu karata i upravljanje vozilima, za narednih 13 godina.
Kako se saznaju, novom nabavkom tražiće se firma koji će pristati na 7,92 odsto prihoda ostvarenih prodajom karata, kako je preporučeno Studijom saobraćajnog fakulteta, umesto dosadašnjih 8,53, koliko je pripadalo "Apeksu". Grad će tražiti od novog partnera i veći broj kontrolora, a umesto "bus plus" kartice, imaćemo "BG karticu".
Tender će trajati 60 dana, a uslov je da mogu da učestvuju sve velike kompanije koje posluju u Evropi. Čim javni poziv bude objavljen, Sekretarijat za javni prevoz će svim firmama koje se bave tiketingom na Starom kontinentu poslati poziv.
Osim činjenice da će procenat naknade biti manji, tender će biti i limitiran do 900 miliona dinara (sada je nešto više od 700 miliona). Do 900 miliona dinara, partner će uzimati naknadu od 7,92 odsto, dok će u slučaju mesečnog prihoda preko 900 miliona uzimati tri odsto. Primera radi, prosečni mesečni prihod od prodaje karata u 2019. bio je 621 milion dinara, što znači da je "Apeks" na osnovu procenta od 8,52 mesečno zarađivao oko 50 miliona dinara.
Novim tenderom predviđeno je da bude zaposleno mnogo više kontrolora, ali i da bude duplo više prodajnih objekata. Ugovorom će biti predviđena mogućnost da Grad uposli dodatni broj kontrolora, za koje će partneru plaćati minimalnu cenu rada, dok će partner doplaćivati ostatak.
Umesto "bus plus" kartice, postojaće "BG kartica". Tom gradskom karticom, sugrađani će, osim prevoza, moći da plaćaju parking, idu u pozorište, ali i da ostvare brojne popuste.
Projekat javno-privatnog partnerstava radio je Saobraćajni fakultet. Republička komisija ja dala saglasnost za projekat, a saglasnost su letos dali i odbornici u Skuštini grada. Kada najbolja ponuda bude odabrana, kako bi sve bilo transparentno, saglasnost za partnerstvo će takođe ponovo morati da daju Republička komisija i Skupština grada.
Ugovor sa "Apeksom", odnosno "Bus plusom", istekao je 20. septembra, a aneksom ugovora produžen je do 31. marta 2021. godine, do kada bi novi partner trebalo da bude poznat.
Vozačima stalni radni odnos
Beograd je dobio saglasnost od Vlade da u stalni radni odnos primi 128 vozača, koji u GSP "Beograd" rade duže od dve godine. Ovo preduzeće trenutno ima 2.938 vozača sa D kategorijom, od čega je 657 na određeno vreme.
Ovo je napisao na svom fejsbuk-nalogu zamenik gradonačelnika Goran Vesić i kazao da GSP trenutno nedostaje još 92 šofera. Kaže i da je prosečna plata vozača od 74.000 dinara, kao i da je prijem u stalni radni odnos način da se vozači zadrže u zemlji.
London, Rim, Bratislava...
Sistem za elektronsku naplatu karata i upravljanje vozilima su odavno postali standard, i gotovo da ne postoji grad u svetu koji nema elektronski sistem naplate. London tako ima privatnog partnera "Kjubik" za naplatu karata iz SAD, a ta firma radi naplatu i u Sidneju, Torontu, Čikagu.
"Kentkart", čiji deo je i "Bus plus", karte naplaćuje u Dohi i Antaliji. Privatne partnere imaju i Rim, Bratislava i Amsterdam.
(Espreso/Novosti)