Optužen za dovođenje u opasnost iz nehata, Foto: Printscreen/streetview

TUGA

Žena (67) se UTOPILA u Savi kada joj je automobil upao sa SKELE U REKU: Optužen za smrt je SKELAR!

Odmah sam skočio u vodu za autom, a skela je krenula već po Savi

Objavljeno: 12.12.2020. 23:29h > 23:50h

Draga G. (67) utopila se u automobilu, koji je 29. maja 2016. godine upao sa skele u reku Savu u Selišču Kratečkom, a za njenu smrt optužen je i osuđen skelar Robert S. (51), radnik sunjskog Komunalca.

Zbog dovođenja u opasnost iz nehata što za posledicu ima smrt jedne osobe, skelar je na Opštinskom sudu osuđen na godinu dana zatvora uslovno s petogodišnjim rokom da ne ponovi isto delo, piše Jutarnji list.

Tačnije, njegova krivica je što je kao zapovednik skele postupio protivno Pravilniku o plovidbi na unutrašnjim vodama ne osiguravši pravilan raspored putnika i tereta na skeli odnosno dopustio je putnici da ostane da sedi u "pežou" kom nije blokirao točkove niti je zatvorio izlazni otvor u ogradi skele.

Da bi skela, čim ju je odgurnuo od obale, izgubila uporište ispod trupa čime je došlo do njenog naginjanja i pomeranja tereta, tačnije auta, koji je potonuo, a nesrećna Draga se u njemu utopila na četiri metra dubine.

- Jedini sam autom došao na skelu i stao bliže ulaznim vratima nego pramcu, ali negde na sredini skele. Sigurno auto nisam ostavio u brzini, ali se ne sećam jesam li povukao ručnu. Moja žena je, kao i svaki put, ostala u autu, a ja sam otišao da platim Robertu vožnju.

Malo smo popričali, skelar mi nije rekao da pomerim auto, a nisam video da su vrata na skeli povučena niti stavljen lanac. Video sam da skelar zatim odguruje skelu velikom motkom nakon čega je auto počeo da klizi. Uhvatio sam rukama deo otvorenog prozora, ali je auto bio pretežak.

Odmah sam skočio u vodu za autom, a skela je krenula već po Savi. Auto je jedno vreme plutao, a zbog elektronike nismo mogli da otvorimo vrata. Bio sam sve vreme u vodi, nemoćan i užasnut kad sam video da auto tone. A jedan mladić je kamenom pokušavao da razbije staklo, da bi me na kraju on spasio i izvukao iz vode van - prisetio se Dragan G. koji skelara ne krivi za smrt supruge.

Svedok užasa Denis L. prisetio se kako je, dok je radio na nasipu, u koritu Save video auto i da skela odlazi na drugu stranu.

- Uzeo sam kamen i skočio u vodu i pokušavao da razbijem staklo. U autu je bila starija ženska osoba koja je kroz 15 cm otvoren prozor gurala ruke napolje i skoro uspela da provuče glavu. Rekla mi je: "Dete, spasi me." Udarao sam po staklu kamenom, ali ono nije moglo da se razbije.

Ni vrata ni prtljažnik nisam uspeo da otvorim, a kad sam uspeo nekako da razbijem jedno staklo, kamen mi je kroz taj otvor upao unutra. Robert je plivao za skelom da dohvati pojaseve za spasavanje, a čovek u vodi je vikao da mu spasimo suprugu a da njega ostavimo pa se na tren u vodi i opustio. Njega smo uspeli da izvučemo - prisetio se svedok.

Skelar se ne smatra krivim

Sud smatra da se skelar nije pridržavao Pravilnika o plovidbi na unutrašnjim vodama jer se skela samo ponekad osiguravala lancem ili štanglom, te da je bilo uobičajeno da putnici za vreme plovidbe ostanu u autu.

Skelar, koji taj posao radi 20 godina, se ne smatra krivim.

- Za Pravilnik o plovidbi iz 2015. godine nisam znao niti me je poslodavac uputio u izmene propisa već sam ga dobio na uvid nakon tragedije. Inače, tog dana kad sam pokrenuo skelu, Dragan je bio kraj kabine i rekao: "Ode auto".

Uhvatio sam ga za blatobran, a Drago je pokušavao da ga zadrži bočno. Stavio sam nogu pod desni točak, ali je auto idući unazad, prešao preko moje noge. Staklo sam pokušavao da razbijem ručno, ali nisam mogao. Auto je plutao neko vreme.

Pokušao sam da pomognem putnici koja je vrištala, a kad sam video da Dragan počinje da se utapa, otišao sam do skele po kolutove za spasavanje, a u pomoć je pritekao i Denis. Istina, nisam rekao putnici da mora da izađe iz auta tokom plovidbe, a otvor na ogradi skele nisam mogao da zatvorim jer cevi koje su bile predviđene za zatvaranje, nisu bile u funkciji.

Nisam ni lanac na ogradu stavio, ali smatram da isti ne bi zaustavio auto.

Priznajem da nisam podigao ni ukrcajno iskrcajna vrata jer su teška 2000 kg i podižu se mehanički putem vitla na koloturi, a kako radim sam u smeni, više puta na dan taj posao nije moguće obaviti. Žao mi je radi svega - pravdao se skelar napominjući da skela nema raspored plovidbe već da voze čim se pojave putnici na bilo kojoj strani Save. A njemu je radno vreme bilo od 6.30 do 20 sati.

Nakon tragedije Opština Sunja je, dodaje, nabavila novu skelu koju je on odbio da vozi jer ista, kao osiguranje od sklizanja i kotrljanja vozila, opet imala samo lance koji ne bi sprečili pad vozila.

(Espreso.co.rs/Telegraf.rs)