milica vozi krševe
LJUBIŠA ZNA DA SASTAVI CEO AUTOMOBIL, a njegov komšija čuva PRINCA na tajnom mestu! POGLEDAJTE ČIME SE TO ONI BAVE!
Možda nećete verovati ali najstariji automobil koji Ljubiša ima u svojoj radionici je iz 1935. godine, dok je najmlađi iz 1969. godine.
Tokom proteklih mesec dana imala sam priliku da vozim stare automobile, počev od Tamića, pa do čuvenog Keca, koji je ujedno bio i najmlađi. Kako bih uporedila vozila ranije proizvodnje sa ovim današnjim modelima, bilo mi je potrebno iskustvo od nekoliko probnih vožnji.
Svoje utiske sam vam prenela o svakom vozilu pojedinačno. Bilo je zanimljivo suočavati se sa svim "problemima" koji mogu da zadese mladog vozača kada sedne u vozilo iz prošlog veka. Imala sam pomoć iskusnih vlasnika tih automobila, ali sada tek mogu sa ponosom da kažem da sam prošla nešto što većina mojih vršnjaka ne bi.
Kako bih na najbolji način razumela stare automobile morala sam da pronađem nekoga ko im daje "dušu". Kada sam ušla u radionicu u kojoj bi se svaki laik izgubio, shvatila sam da je upravo majstor Ljubiša prava osoba za priču o zaboravljenim vozilima.
Možda nećete verovati ali najstariji automobil koji Ljubiša ima u svojoj radionici je iz 1935. godine, dok je najmlađi iz 1969. godine. Strpljivo popravlja samo oldtajmere dok ne dobiju sjaj koji su vremenom izgubili. Neki su voženi za vreme velikih ratova, bombardovanja i svetskih kriza, a sada su kod ovog majstora u garaži i spremno čekaju povratak na drumove.
Ljubiša se bavi ovim poslom već 40 godina i kreće praktično od nule, kako bi finalni proizvod bio potpuno bezbedan i pouzdan automobil, sa originalnim izgledom. U njegovoj radionici se može videti celokupan proces pravljenja jednog automobila, koji se u osnovi nije mnogo promenio do danas.
Međutim, on nije jedini ponos ovog sela u okolini Inđije. Nekoliko stotina metara od Ljubiše nalazi se "carstvo buba", a njihov vlasnik ih održava tako da su svakog momenta spremne za izložbu. Parkirane su jedna do druge u prostranom dvorištu, a sve su iz davnih 1960-ih godina. Među njima je jedna posebna, roze boje, pa prolaznici ne mogu da je ne zapaze, kako u dvorištu tako i na putu.
Ipak, ovaj gospodin čuva poseban primerak u svojoj garaži, dobro sakriven od očiju javnosti. Zbog neverovatne radoznlosti, odlučio je da nas pusti unutra i pokaže nam čuvenog Prinza, kome devojke u to vreme nisu mogle da odole. Potiče iz 1967. godine, kada je važio za zavodnika koji se retko gde može videti. Kaže da bi mogao da ga vozi, ali zbog nesigurnih kočnica takva odluka bi ga skupo koštala.
Pravo je bogatstvo imati primerke iz celog sveta u svojoj garaži, baviti se poslom koji oživljava zaboravljeno i dokazuje da vreme može da stane. Za njih su novi automobili teški za vožnju i nemaju tu neku "čar" i originalnost. Za njih žurba i rokovi ne postoje, ne gledaju na sat i znaju da je za dobro urađen posao potrebno mnogo truda i utrošenog vremena.
Ukoliko posedujete automobil koji bi nas oduševio i pokazao drugima da godine mogu dobro da stoje javite se našoj redakcji i stižemo na vašu adresu.
(Espreso.co.rs)