najavljeno
OD SUBOTICE DO SENTE PONOVO VOZOM Završena rekonstrukcija pruge, od sutra saobraćaj po važećem redu vožnje
Nosivost pruge povećana je na 22,5 tona po osovini, a pre rekonstrukcije bila je 16 tona
Rekonstrukcija regionalne pruge Subotica-Senta, kojom su stvoreni uslovi da putnički vozovi saobraćaju 80 kilometara a teretni 60 kilometara na sat, završena je danas, saopštila je "Infrastruktura železnice Srbije".
Nosivost pruge povećana je na 22,5 tona po osovini, a pre rekonstrukcije bila je 16 tona.
Pre remonta brzina vozova na ovoj pruzi bila je između 10 i 20 kilometara na sat.
Završetak rekonstrukcije izuzetno je bitan, jer će ta pruga predstavljati jedan od alternativnih transportnih pravaca dok se bude gradila pruga za velike brzine između Novog Sada i Subotice, navodi se u saopštenju.
Rekonstruisanom prugom prvi putnički voz između Subotice i Sente proći će danas u večernjim satima, a od sutra putnički saobraćaj biće po važećem redu vožnje, pa će saobraćati šest vozova, po tri iz svakog pravca.
Radovi na jednokolosečnoj, neelektrificiranoj pruzi, dugoj 38,5 kilometara, počeli su aprila prošle godine a vrednost celokupnog posla iznosi 15,3 miliona evra.
Izvodio ih je novosadski ZGOP, a zamenjene su šine, pragovi i tucanik i uređena železnička stanica Orom.
"Infrastruktura železnice Srbije" upozorava sve učesnike u drumskom saobraćaju da na putnim prelazima preko pruge između Subotice i Sente poštuju propise i saobraćajnu signalizaciju kako bi se izbegle nesreće.
Na rekonstruisanoj pruzi nalazi se ukupno 21 putni prelaz, od kojih je 20 obezbeđeno znakovima vertikalne drumske signalizacije ("Stop", "Andrejin krst").
Pruga Subotica - Senta izgrađena je 1889. godine, a poslednji put remontovana je dvadesetih godina prošlog veka.
Tokom pandemije virusa rekonstrukcija ove pruge neprekidno se odvijala, uz poštovanje mera bezbednosti i zaštite zdravlja radnika, dodaje se u saopštenju.
Bonus video:
(Espreso.co.rs/Agencije)