Nedelja medijske pismenosti, Foto: Photo promo

ZANIMLJIVO

UNESCO Nedelja medijske i informacione pismenosti obeležava se i u Srbiji

Beograd, 27. oktobar – Globalna Nedelja medijske i informacione pismenosti biće obeležena i u Srbiji od 27. do 31. oktobra onlajn konferencijom pod nazivom „Ovako stoje stvari: Opiranje dezinfodemiji”. Domaćini su Propulsion i Američka agencija za međunarodni razvoj (USAID), u okviru zajedničkog programa Nova pismenost.

Objavljeno: 27.10.2020. 12:07h > 12:18h

Od danas do subote, s početkom u 18 časova, održaće se šest panela s brojnim aktuelnim temama koje će obrađivati više od 20 sagovornika. Konferencija će na jednom mestu okupiti relevantne eksperte, influensere, medijske i obrazovne stručnjake i novinare. Panelisti će gledaocima približiti istraživanja na temu medijske pismenosti, odgovornosti jutjubera i tiktokera, školskog sistema i poslovanja u digitalnoj eri, kao i politika medijske i informacione pismenosti.

FOTO: Photo promo

Svi zainteresovani mogu da prate panele uživo, preko Fejsbuk stranica organizatora i partnera konferencije (USAID Srbija, Propulsion, CeSID, Nova ekonomija, Novinska agencija Beta, Inicijativa „Digitalna Srbija”), putem bloga uživo na portalu Blic.rs, kao i na digitalnoj platfomi javnog medijskog servisa RTS Planeta. Agenda događaja dostupna je na adresi ovakostojestvari.com.

Živimo u doba globalne pandemije, a medijska i informaciona pismenost nalazi se u fokusu dešavanja oko nas: dolazi do infodemije informacija, kupujemo preko interneta, učimo i radimo digitalno, i upravo zato je o ovim temama važno razgovarati, kako bismo podstakli kritičko razmišljanje i promišljeno donošenje odluka.

FOTO: Photo promo

– Jedna nedelja, poput ove u kojoj obeležavamo medijsku i informacijsku pismenost, samo je početak dijaloga koji pokušavamo da otvorimo sa građanima, biznisima i državom, sa onima koje ova tema interesuje. Ovo je prilika da istaknemo značaj medija i sadržaja koji oni plasiraju, ali takođe i da razumemo kao građani da smo mi na kraju tog lanca protoka informacija. Da je na nama odgovornost kako ćemo informacije primiti, obraditi, proveriti, usvojiti ili ne. Za građane i sve konzumente medijskog sadržaja je neophodno da prošire vidike i da svi pokušamo bolje da razumemo šta je to medij, da ne govorimo usko samo o štampi i televiziji.

Potrebno je da shvatimo da smo svi mi, uz postojanje društvenih mreža, komunikatori i kreatori nekog sadržaja i samim tim postajemo mediji za sebe. Posebna odgovornost je na onima koji spadaju u grupuinfluensera, jutjubera, odnosno one koji imaju veliki broj pratilaca na društvenim mrežama, istakao je Goran Zarić u ime programa Nova pismenost.

Bonus video:

(Espreso.co.rs/PROMO)