FEJSBUK VS. Izbori
FEJSBUK DONEO ODLUKU KOJA BI MOGLA DA ZABRINE AMERIKANCE: Ovoga puta će sve biti malo drugačije
U svojoj objavi u četvrtak, Zakerberg rekao je da bi period nakon izbora "mogao biti period intenzivnih potraživanja i protivtužbi jer se računaju konačni rezultati"
Fejsbukk je u četvrtak pokušao da umanji svaku zabunu oko izbora u novembru u svom servisu, uvodeći niz promena kako bi ograničio dezinformacije birača i sprečio mešanje predsednika Trampa i drugih političara.
Ovi izbori neće biti uobičajeni", napisao je u svojoj objavi Mark Zakerberg, izvršni direktor Fejsbuka, koji je zabrinut zbog izazova s kojima bi se ljudi mogli suočiti kada glasaju u pandemiji i kako bi prebrojavanje moglo potrajati danima ili nedelje da se finalizuju, što bi potencijalno moglo dovesti do novih nemira. Kao rezultat, rekao je, „svi imamo odgovornost da zaštitimo svoju demokratiju“.
Preostala su još dva meseca, predsednik Tramp i Džo Bajden pojačali su svoje napade jedni protiv drugih, sukobljavajući se oko pitanja koja uključuju pandemiju koronavirusa i rasne nemire. Čak i kada su rezultati usvojeni, Tramp je predložio da ih možda neće prihvatiti i doveo je u pitanje legitimnost glasanja putem pošte.
Da bi suzbio dezinformacije o glasanju, Fejsbuk je rekao da će ukloniti postove koji govore ljudima da će uhvatiti Koronu ako učestvuju u glasanju.
Za postove koji koriste koronavirus da bi ljude obeshrabrili da glasaju na druge, manje očigledne načine, kompanija je rekla da će priložiti etiketu i vezu do svog centra za informisanje birača.
Fejsbuk takođe planira da ukloni postove koji i eksplicitno i implicitno imaju za cilj obespravljivanje ili zabranu ljudi da glasaju; ranije je kompanija uklanjala samo postove koji su aktivno obeshrabrivali ljude da glasaju.
Sada bi takođe bilo uklonjeno i mesto koje izaziva zabunu oko toga ko ima pravo glasa ili neki deo procesa glasanja - kao što je pogrešno izjašnjavanje o tome koja dokumentacija je potrebna za dobijanje glasačkog listića.
Kompanija je takođe rekla da će ograničiti broj ljudi kojima korisnici mogu da prosleđuju poruke u svojoj aplikaciji Messenger na najviše pet osoba, u odnosu na više od 150 ljudi ranije.
Ovaj potez podražava ono što je Whatsapp, aplikacija za razmenu poruka u vlasništvu Fejsbuka-a, uradila 2018. godine, kada je ograničila prosleđivanje poruka na 20 ljudi sa prethodnih 250.
Dezinformacije putem privatnih komunikacionih kanala mnogo je veći problem za rešavanje nego na javnim društvenim mrežama, jer su skrivene. Ograničavanje prosleđivanja poruka moglo bi usporiti to širenje.
U svojoj objavi u četvrtak, Zakerberg rekao je da bi period nakon izbora "mogao biti period intenzivnih potraživanja i protivtužbi jer se računaju konačni rezultati".
Prema rečima dvoje ljudi upoznatih sa kompanijom, izvršni direktor je lično umešan u nove promene povezane sa izborima, koje nisu želele da budu identifikovane, jer su detalji poverljivi.
On je podstakao tim koji radi na promenama da iznađu nove načine da zaustave dezinformacije i suzbijanje glasača, rekli su. „Biće potreban zajednički napor svih nas - političkih partija i kandidata, izbornih vlasti, medija i društvenih mreža, a na kraju i glasača - da bismo ispunili svoje odgovornosti“, rekao je Zakerberg.
Bonus video:
(Espreso.co.rs)