Popunjavanje upitnika, ilustracija, Foto: Prfomedia, Twitter printscreen

stigao i odgovor

UPITNICI ZA ĐAKE O POČETKU ŠKOLE KRUŽE DRUŠTVENIM MREŽAMA: Pitali smo ministarstvo o čemu je reč, evo objašnjenja

Nakon brojnih nedoumica, stiglo i pojašnjenje situacije

Objavljeno: 19.08.2020. 17:52h

Ministar prosvete Mladen Šarčević je izjavio da su o detaljima nastave od 1. septembra direktori škola juče razgovarali sa predstavnicima školskih uprava.

Kako je naveo, učitelj će u školi držati časove za dve grupe, a oko nastave predmeta poput likovnog i muzičkog, pomoći će im predmetni nastavnici iz starijih razreda i tako će dopuniti svoju normu.

Učitelj će nedeljno u normi imati dva časa koja će koristiti da učenicima koji uče na daljinu objasni gradivo, da im pošalje materijale preko platforme i da održi dopunsku nastavu.

Takođe, utvrđene su norme za nastavnike, tako da niko ne radi više od 40 sati nedeljno, a kako kaže ministar, neki će raditi i manje. Šarčević očekuje da će skoro svi prvaci krenuti u školu, i da neće učiti na daljinu. Najviše učenja na daljinu očekuje među srednjoškolcima.

Ipak, mnogi roditelji su bili zbunjeni jer su morali da popunjavaju razne upitnike koji su im stizali što onjaln, što pisanim putem.

Njima je nejasno ko odlučuje da li će deca ići u školu ili će ostati kod kuće i pohađati nastavu onlajn, a roditelji su objasnili kako su zbunjeni i različitim anketama.

Kontaktirali smo Ministarstvo prosvete i dobili objašnjenje kako ankete funkcionišu i na koji način će se doneti odluka o pohađanju nastave.

Kako su naveli, organizacija i realizacija obrazovno-vaspitnog rada u osnovnoj školi u školskoj 2020/2021. godini vrši se između ostalog i u skladu Stručnim uputstvom o organizaciji i realizaciji obrazovno-vaspitnog rada u osnovnoj školi u školskoj 2020/2021. godini.

Takođe, sve dok aktuelna epidemiološka situacija bude takva da postoji opasnost po zdravlje učenika i zaposlenih na snazi će biti odgovarajuće preporuke i mere nadležnih institucija i organa usmerene za zaštitu zdravlja stanovništva i sprečavanje širenja infekcije škole će organizovati obrazovno-vaspitni rad, u skladu sa stručnim uputstvom, u najboljem interesu učenika, zaposlenih i naravno roditelja.

- Sastavni deo Stručnog uputstva je Uputstvo za direktora i Uputstvo za nastavnika i odeljenjskog starešinu. Direktor škole odgovoran je za zakonitost, organizaciju i kvalitet obrazovno-vaspitnog rada i svih aktivnosti ustanove, u skladu sa zakonom. U Uputstvu je istaknuto da direktor preduzima sve potrebne mere za blagovremenu pripremu i regularno sprovođenje obrazovno-vaspitnog rada u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima i uputstvima Ministarstva i da se stara o obezbeđivanju uslova za realizaciju aktivnosti i uslova za primenu mera, kao i za primenu mera zaštite i bezbednosti zdravlja učenika i zaposlenih, preporučenih od strane nadležnih organa i institucija, naveli su iz Ministarstva.

Prilikom organizacije rada i izrade operativnog plana škola treba da ima u vidu i potrebe učenika i roditelja. Takođe, operativni plan podložan je izmeni u skladu sa epidemiološkom situacijom.

Kako su objasnili, na osnovu izjašnjavanja roditelja, škola će izabrati model organizacije obrazovno-vaspitnog rada. Škola će težiti ka tome da se izabrani model koristi u kontinuitetu da bi se obezbedila potrebna rutina radnog dana koja je važna za učenike. Međutim, kada postoje opravdani razlozi, roditelji mogu promeniti svoju odluku o pohađanju nastave njihovog deteta.

S druge strane, škola može biti u situaciji da promeni izabrani model, što će biti uslovljeno promenama koje su povezane sa odlukama Kriznog štaba i promenama epidemiološke situacije na školskom, lokalnom ili regionalnom nivou.

- Ukoliko aktuelna epidemiološka situacija bude okončana, preporuke i mere nadležnih institucija i organa usmerene za zaštitu zdravlja stanovništva i sprečavanje širenja infekcije zaraznih bolesti budu stavljene van snage i ne postoji opasnost za zdravlje učenika i zaposlenih, odnosno ukoliko se za to steknu u potpunosti bezbedni uslovi, škole će ostvarivati redovni neposredan obrazovno-vaspitni rad, objasnili su nam iz Sektora za predškolsko i osnovno obrazovanje i vaspitanje.

Prema procenama Ministarstva prosvete, oko 10 odsto roditelja odlučiće se za onlajn nastavu.

- Onlajn časovi su važni, taj vid nastave naophodno je zadržati, kao kombinaciju sa nastavom uživo - kaže Valentina Ilić iz Unije sindikata prosvetnih radnika. Ona dodaje da je decu koja se odluče za onlajn nastavu moguće i "uživo" uključiti u čas putem neke od platformi, tako da oni ravnopravno učestvuju.

Škole će, kako kažu neki direktori, na mesečnom novou raditi ankete među roditeljima da provere da li se neko od njih predomislio. Tim đacima biće omogućeno da promene režim učenja.

- Dobili smo potpunu slobodu da organizujemo nastavu na način koji će deci omogućiti da savladaju gradivo, a da im zdravlje ne bude ugroženo - kaže direktor OŠ "Karađorđe" Obrad Drakulić.

- Za dobre ishode, potrebna je nastava "uživo", da deca mogu da pitaju i dobiju odgovore. Nastavnici u našoj školi posvećeni su poslu i oni će raditi i više ako treba. Tako je bilo i proletos tokom vanrednog stanja, zaključio je on.

Bonus video:

(J.J.)